Задължително ще се разработват план и програма за развитие на велосипедния транспорт в градовете с население над 30 хил. жители . Това предвиждат промени в Наредба №2 на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии.
В днешния брой на Държавен вестник бяха публикувани поправките в нея.
"Планът за развитие на велотранспорта в градовете трябва да се интегрира в общия устройствен план, подробните устройствени планове и транспортните планове", гласи още наредбата.
2 вида ще бъдат велоалеите- ежедневни и за отдих и развлечение. Също така планът включва да се категоризират като транзитни и довеждащи, като разликата ще е в скоростта на движение - съответно 30 км/ч и 20 км/ч.
Велотрасетата могат да се проектират като самостоятелни алеи и ленти или да споделят с пешеходното и автомобилното движение.
Схема, заложена в наредбата, показва определения брои на велостоянките на велопаркингите.
За по- големите сгради трябва да има поне по 1,5 паркоместа за жилищата без гараж и още 6 допълнително. За училищата ,колежите и вузовете се полагат минимум по едно паркомясто на 5 студенти и също толкова на 10 служителя.
За жп гарите, авто и аерогарите наредбата предвижда поне по едно велосипедно паркомясто на всеки пътници, преминаващи на час през обекта и по още едно за всеки 10 служители.