"Софийска вода" начислява лихви върху прогнозни сметки за студена вода дори когато дружеството има да ни връща пари заради по-ниско потребление от реалното. За порочната практика алармира клиент на дружеството от столичния квартал "Люлин" пред "Телеграф".
Например, ако сметката за водата е 20 лева и не бъде платена до месец след получаване на бележката, водната компания начислява върху сумата лихва в размер на 10%.
От "Софийска вода" отчитат показанията на апартаментния водомер веднъж на три месеца като през първите два ни праща прогнозна сметка, а за третия след отчета изравнява потреблението.
Клиентът обясни, че като получил сметката, не я платил, тъй като все още не били минали инкасатори от дружеството и не било реалното му потребление. При получаване на следващата сметка обаче се оказва, че абонатът е платил с 90 лева повече за вода от реалното му потребление. Така се оказва, че компанията има да му връща пари, пише в."Монитор".
Междувременно в бележката има графа "лихви" по просрочени задължения в размер на няколко стотинки. Тази сума, която е начислена, без реално да е потребена, и лихвата към нея се приспадат от надплатеното.
Абонатът се обадил на клиентския телефон, за да попита защо дружеството му начислява лихва върху прогнозна сметка. От "Софийска вода" обяснили, че такава е практиката им с всички абонати.
След като не получил задоволително обяснение, човекът изпратил жалба в КЕВР, но от там препратили сигнала отново към "Софийска вода". Все още няма отговор.
Според европейските директиви потребителят е длъжен да плаща само това, което е потребил. Оказва се, че "Софийска вода" нарушава европейските правила, като принуждава потребителите да плащат не само сметки, които не се базират на реално потребление, а на техни прогнози. А освен това начислява и лихви върху тях.