Бебешки храни вкиснаха резултатите на Danone

Акцията за изтегляне на млечни продукти в Азия усложни постигането на финансовите цели за 2013.

16.10.2013 | 16:34
Бебешки храни вкиснаха резултатите на Danone

Френският производител на храни и напитки Danone отчита по-слаби финансови резултати през третото тримесечие, след като компанията трябваше да изтегли млечни продукти за деца  заради опасения, че са заразени с бактерия, предизвикваща ботулизъм, предаде Ройтерс.

Акцията за изтеглянето на продуктите смали приходите, маржа и паричния поток и усложни постигането на финансовите цели за 2013 г. И след това сравнително слабо тримесечие обаче базираният в Париж концерн очаква в най-добрия случай органичен ръст на приходите от 5%, но той може да бъде и в размер на 4,5 на сто.

Danone се опитва да се наложи в Азия с водите и храните си за бебета, но усилията това лято бяха спънати, тъй като новозеландската компания за млечни продукти Fonterra, която е доставчик на французите, изтегли бебешко мляко заради опасения, че продуктът е заразен с бактерия, предизвикваща ботулизъм. Тестовете по-късно показаха, че най-вероятно притесненията са били напразни.

Изтеглянето обаче доведе до спад на продажбите на детски храни на компанията с 13 процента през третото тримесечие.

Още през август производителят на киселото мляко Activia и на водата Evian заяви, че акцията по връщането няма да се отрази на годишните цели. Досега обаче прогнозата бе за ръст от поне 5%.  Сега тази цифра е максималният растеж, на който френският концерн се надява.

Danone вече започна да съживява продажбите си в региона. Въпреки че първите резултати вече са налице, компанията отбеляза, че тази мярка вероятно ще намали с 350 милиона евро годишните приходи и понижи прогнозата си за целевия си растеж за тази година.

Освен това производителят на Actimel и Activia е изправен в Китай пред обвинения за даване на подкупи. Затова и компанията ще предприеме промени в управлението на засегнатото подразделение в Китай.

През третото тримесечие растежът на приходи е доста под целевия интервал и е в размер на 4,2% на коригирана база. Общите продажби възлизат на близо 5,3 милиарда евро. В подразделението за бебешки храни приходите спаднаха рязко с 8,6% до 924 милиона евро. През предходните тримесечия преди всичко търсенето в Китай помогна на компанията да постигне двуцифрен ръст и да балансира спадащите приходи в Европа.

През днешния ден акциите на Danone се свиха с 5% до 50,30 евро за брой – най-ниското ниво от февруари насам.
Вижте още в материала на Bloomberg.