Нашенци недоволстват от чуждите авиокомпании

Близо 100 жалби са подадени от началото на годината

16.08.2016 | 18:40
Нашенци недоволстват от чуждите авиокомпании

От началото на годината досега близо 100 души са се оплакали от авиокомпании. Жалбите обикновено са свързани със забавен, загубен или повреден багаж, съобщиха от Европейския потребителски център (ЕПЦ) към Комисията за защита на потребителите в България. 

Директорът на центъра заяви, че недоволствата са преимуществено от българи, пътували с чужди авиокомпании.

Игнат Арсенов обясни, че в Европейския потребителски център се приемат само оплаквания, свързани с трансгранични пътувания. 

Поради повишения броя и информираността на пътуващите, жалбите непрекъснато се увеличават, сподели директорът.

"Една трета от жалбите са свързани с транспорта. 66 на сто от гражданите на ЕС не са информирани какво трябва да направят, ако имат проблеми с отменени полети или изчезнал багаж. У нас процентът е дори по-висок", допълни Арсенов.

Оплакванията на летовниците по Черноморието през този сезон са с около 10 на по-малко в сравнение с миналата година, допълни Константин Арабаджиев, член на КЗП. 

Най-честите нарушения са непоставяне на видно място на удостоверението за категоризация, отказ за вписване на рекламации, липса на менюта в заведения за хранене или пък информацията в тях е написана само на английски език, посочват извършените сезонни проверки. 

Арабаджиев допълни, че все още често се срещат и случаите на подвеждаща реклама, при които има разминавания между обявените в сайтовете услуги и това, което намира потребителят на място.