Поне 10 пъти вносът на стари автомобили надвишава този на новите, съобщи за "Монитор” Александър Миланов, председател Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България.
По думите му по това съотношение ние сме на последните места в Европа. Той твърди, че причината за това е слабият контрол на доставките на коли втора ръка от чужбина и ниските екотакси за автомобили, замърсяващи повече околната среда.
”У нас доминира вносът на автомобили през частни лица”, допълни Миланов. "В другите бивши соцстрани има национална политика за мобилността. В повечето от тях - Полша, Чехия, Словакия, Румъния и Унгария има заводи на големи производители на автомобили. Там политиката на продажбите на коли е друга и законодателството, отнасящо се до употребяваните коли е много по-строго от нашето”, смята председателят.
Той припомни, че голяма част от внесените коли в страната са с регулирани данни за изминатите километри и техническото им състояние.
"По този начин купувачите не могат да планират бъдещата поддръжка на колите и влизат в допълнителни разходи за ремонти и заради по-високия разход на гориво на амортизираните возила. Не бива да забравяме, че купуването на коли втора ръка от други страни влива пари в чужди икономики и ощетява нашата и същевременно води до узаконяване на сиви доходи в тази търговия”, споделя Миланов.