Пускането на тол системата засяга много интереси. Това коментира председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (УС на АПИ) инж. Лазар Лазаров за "Фокус", по повод дебатите около законността по-високите цени на винетните стикери.
Той коментира и новата жалба Комисията за защита на конкуренцията, която за втори път спря обявената обществена поръчка за тол системата.
"Обществената поръчка за електронната система за събиране на такси за автомобилите над 3.5 тона за изминато разстояние беше спряна за втори път от същото юридическо лице, което спря поръчката и първия път. Заради това и срокът за подаване на оферти е удължен с близо 3 месеца - до 11 август 2016 г.", уточни инж. Лазаров.
Целта на жалбите е да се облекчи някого при подготвянето на документи или пък да отложи във времето изпълнението на тази поръчка, изрази предположение той. Според него с пускането на тол системата се засягат много интереси.
"Ако се забавим с въвеждането ѝ, което в този случай няма да се случи преди 2019 г., това не е добре, тъй като тол-а е най-справедливият начин за събиране на приходи и да бъдат накарани тези, които най-много рушат пътищата да плащат повече. Към момента тази тежест се поема и от леките автомобили. Прогнозите са, че с въвеждането на тол системата приходите от ползването на пътищата ще се увеличат от 800 хиляди до 1,5 милиона лева", заяви инж. Лазаров.
От началото на продажбите до 30 юни 2016 г. се наблюдава ръст с общо 229 002 броя на продадените винетни стикери от всички видове и категории, отчете още той. По отношение на твърденията, че не са спазени разпоредби от Закона за нормативните актове при повишаването на цената на винетните стикери, инж. Лазаров ги определи като неоснователни.