fallback

Защо си купуваме стари коли?

Автомобители втора ръка замърсяват в пъти повече

06.07.2016 | 14:59

Автомобилният пазар навсякъде по света е основен икономически индикатор, защото мобилността е много важна за икономиката, насто Александър Костадинов, търговски директор на Moto-Pfohe, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"България няма специфична политика по отношение на автомобилния пазар. Държавата, на теория, трябва да стимулира покупката на по-екологични автомобили и да не подкрепя покупката на стари. За съжаление, не само стандартът на живот е причина това в България да не се случва", отбеляза той.

"Вкусовете на българина при избор на автомобил не се различават много от тези в останалата част от Европа. Хората все повече избират автомобили кросоувър. Намират го за по-практично, по-безопасно и по-тренди", категоричен бе Костадинов.

По думите ми голяма част от българите обаче предпочитат 5 или 10-годишен премиум автомобил вместо нов, а разликата в замърсяването е в пъти.

"Пазарът на нови автомобили е около 27 000 нови коли, а първата регистрация на употребявани автомобили в България е над 200 000", пресметна той.

"Успяхме да подобрим рекорда на Гинес, като старият рекорд от 2014 е събиране на 830 автомобила Ford, като той е направен в САЩ. Българският рекорд е 1527 автомобила, което е и почти два пъти повече. Това е нещо, с което ние много се гордеем, и го считаме не толкова за рекорд на Ford, колкото за рекорд на България", заключи Александър Костадинов.

Повече можете да видите на Bloombergtv.bg

fallback
Още от България
fallback