За една година са получени повече от 8000 сигнала за горски нарушения на телефон 112. Това отчете зам.-изпълнителният директор на Агенцията по горите инж. Красимир Каменов по време на пресконференция, свързана с резултатите от едногодишната дейност на телефон 112, както и контрола по изпълнението на промените в Закона за горите, предаде "Фокус".
На 5 юни се навърши точно година, откакто на телефон 112 могат да се подават сигнали и за нарушения, свързани с горите.
"Предимството е, че тези, които дават дежурства са лесовъди са компетентни и на момента преценяват как да се реагира на даден сигнал. Те държат непрекъсната връзка с 216 екипа, в които има 432 горски инспектори, както и 173 мобилни екипа към Държавните горски предприятия", обясни инж. Каменов.
Благодарение на горещия телефон за сигнали за горски нарушения се е скъсило времето за реагиране, тъй като дежурните незабавно предават сигнала на екипите и те се отзовават за по-малко от половин час на местонарушението, отбеляза още той. По думите му само 1% от получените обаждания са фалшиви.
"Всеки гражданин, който разполага с интернет на телефона, когато забележи автомобил, който превозва дървесина и въведе само номера му в интернет, веднага получава информация дали той превозва законно дървесина или е с издаден превозен електронен билет. Ако не е така, гражданинът може да се обади на 112 и да подаде сигнал за автомобил, превозващ незаконно дървесина", информира още инж. Каменов.
Той допълни също, че със заповед на изпълнителния директор на ИАГ инж. Кръстев, считано от 0:00 часа на 1 юли ще се прекрати издаването на хартиени превозни билети и ще важат само електронните за превозване на дървесина.