fallback

140 учители на роми – магистри, без да учат

Така министър Кунева ще ги стимулира да работят с общността

19.04.2016 | 13:36 Автор: Тодор Петров

140 души, които не са учители, ще могат да получат магистърска степен, докато преподават в училища с компактно ромско население, обяви вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева.

Според нея проблемът, с който трябва да се справи министерството, е нежеланието на учителите да преподават в рискови общности, предаде "Фокус".

Кунева обясни, че това е проект по програмата "Еразъм плюс" и той ще бъде осъществен от МОН, Пловдивския университет и НПО.

До 15 май се събират кандидатури. "Говорим за училища с компактно ромско население и където преподаването е рисково", уточни Кунева. Общият бюджет на проекта е 700 хил. евро от ЕК и 500 хил. евро от партньорите по проекта.

Вицепремиерът заяви, че по време на българското председателство на Европейския съвет се надява България да покаже добре структуриран подход и много научни изследвания.

"Много е важно да покажем красивия български ум, което ще бъде големият ни принос към Европа. Добрата организация и доброто управление е ключово, за да може това да се случи", заяви Кунева.

Тя коментира, че има концепция за създаването на агенция, което ще направи обсъждането и финансирането  научните изследвания по-прозрачно.

Министърът на образованието и науката каза още, че средствата по Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" ще се управляват както трябва. "Имам достатъчно опит", заяви тя.

Новият заместник на Кунева - проф. Иван Димов, заяви че във фонд "Научни изследвания" се работи активно.

"Да, проблеми има, но ние знаем как да ги преодолеем и смятам, че с колеги от научните институти и от министерството ще ги преодолеем", заяви той.

Проф. Димов поема координацията на висшето образование и науката. "Пред нас стоят наистина отговорни и важни задачи", коментира той.

Като основни задачи за решаване зам.-министърът посочи финализиране на стратегията за научните изследвания и завършването на националната пътна карта за научна инфраструктура. Според него инфраструктурата в образованието и науката, която се изгражда с европейски средства, трябва да бъде подсигурена с национални средства.

 

fallback
Още от България
fallback