Седем графични визии ще спорят за ново туристическо лого на България. Те бяха избрани от доказани имена в дизайна и изобразителното изкуство между 183 получени предложения да продължат в следващия етап от националния конкурс, съобщиха от Министерството на туризма.
Журито е с председател проф. Божидар Йонов (плакатно изкуство и пространствен дизайн).
Класираните за следващата фаза от надпреварата изображения отговарят на зададените технически и художествени критерии, като повечето залагат на комбинацията от картина и типография и отразяват важни за България символи, посочват от ведомството.
Седемте одобрени кандидатури ще бъдат изложени в продължение на една седмица в сградата на Министерството на туризма (ул. "Съборна" 1) и ще могат да бъдат разгледани от всички желаещи да се запознаят с новите предложения за национално туристическо лого.
Те вече са публикувани и на интернет-сайта на институцията, както и в социалните мрежи. Целта е максимално много хора да се запознаят с тях и да имат време и възможност да изразят своето мнение, пише Dnes.bg.
Предстои да се проведе и жребий, в присъствието на нотариус, за определяне представителите на бранша и медиите, които ще участват в широкото жури и ще направят финалния избор на нова туристическа графична визия на България в края на април. Общественото жури включва още представители на Министерството на туризма и на Българската асоциация по маркетинг, Българската асоциация на комуникационните агенции и Българската асоциация на PR агенциите.
Победителят ще бъде поканен да изработи т. нар. brand book с графичната концепция и изисквания за използване на графичната визия на стойност 10 хил. лв.
Целта е да се доразвие бранд стратегията на България, финансирана по европейския проект за разработване на стратегия за бранд България, приключил през 2013 г. Този проект включваше и разработването на туристическо лого на страната ни.
Предложената финална графична визия обаче не получи обществена подкрепа и не беше възприета като официален туристически символ на България. Въпреки това останалите дейности, които са били одобрени, се използват и към момента – бранд стратегията, извършените анализи, авторската музика, слоганът - "Открий и сподели" на български и "A Discovery to Share" на английски език.