Столичани и гости на София да се готвят да плащат по 1,60 лв. за билетче в градския транспорт от юни. Ако пък решат, че ще се возят гратис да знаят, че глобата няма да е 20 лв., както сега, ами 40 лв.
Комисията по транспорт в Столичния общински съвет качи двойно и акта за нередовните пътници, които откажат да си платят глобата на място. Сега актът е 100 лв., а от юни става 200 лв.
Запазват се обаче цените на абонаментните карти, но стойността на талона с 10 билета също се вдига - вече ще се плащат 12 лв. вместо досегашните 8 лв.
Въвеждат се и три нови карти. Първата от тях е месечна карта за метро и една линия наземен транспорт на стойност 43 лева. Тя се казва "Метро +". Картата предвижда възможност за пътуване в системата на метрото плюс една линия от наземния обществен транспорт.
Другата нова карта е тридневна за всички линии на цена 10 лева. Тя щяла да даде възможност хората, на които им се налага да пътуват в определени дни с целия градски транспорт, да се възползват от нея.
Третата карта е съвсем нова – карта "София". Тя е на цена от 20 лева и е насочена към туристите и гостите на града.
Те ще имат възможност да реализират неограничен брой пътувания в рамките на три дни, както и да посетят с отстъпка културно-исторически обекти като Националния археологически институт с музей при БАН, Софийската градска художествена галерия, Националният военноисторически музей и други.
Оказа се, че всеки десети в градския транспорт в София е пътувал гратис през миналата година.
Пътуващите без билет или карта са били 10-12% от всички, които са ползвали градския транспорт, сочи анализ на Центъра за градска мобилност.
Глобите от актове за пътуване гратис са за около 80 хил. лева, обясни ресорният зам.-кмет Любомир Христов пред общинските съветници от комисията по транспорт в местния парламент.
Опасенията на общинарите от опозицията са, че вдигането на цената ще увеличи и гратисчиите, както и колите в центъра на София.
Според вносителите на доклада за увеличаване цената на билета от ГЕРБ подобен риск няма, защото ще се стимулират активно пътуващите всеки ден, защото картите гарантирали пътуване под 30 стотинки.
Любомир Христов също смята, че по-скъпият билет ще увеличи броят на тези, които се возят без пари, защото щели да скочат и глобите.
Той настоя, че хората, които пътуват често и ходят на работа с градски транспорт, не използват билет, а си купуват абонаментни карти, чиято цена пък не скача.
"Усилията са насочени именно към тези хора и цената на тяхното пътуване да бъде максимално снижена и възможно най-ниска", посочи зам.-кметът.
Окончателното решение за цената на билетите ще бъде взето от Столичния общински съвет най-вероятно на заседанието му на 14 април.
Недоволни от поскъпването на билетите обаче вече излязоах на протест. Какво ще последва сега?