Авиoкомпаниите са най-големите нарушители на правата на потребителите

16.03.2016 | 17:46 Редактор: Пролетина Съботинова
Авиoкомпаниите са най-големите нарушители на правата на потребителите

Авиoкомпаниите са най-големите нарушители на правата на потребителите. Това обяви председателят на Европейският потребителски център Игнат Арсенов по повод Световният ден на потребителите. 1/3 от всички жалби в центъра са за сектор транспорт. Пътниците най-често се оплакват от от липса на компенсация при загубен багаж , или отменен полет.

Галина пътува редовно със самолет по работа в Европа и САЩ. Често и се случва при смяна на полети, авиокомпаниите да губят багажът й.

"Италианската национална авиокомпания забави багажа ми с 18 часа. Пуснах след завръщането си в България оплакване и съответно ми платиха компенсация. Вторият случай беше в Америка, когато багажът ми се забави 6 дена. Също ми платиха компенсация за това време и на 7-я ден багажа ми беше доставен в хотела ми", разказва Галина Димиторва.

Освен, че връщат багажът на Галина обратно, тя е получила и компенсация, която достига до 250 евро. Не всички обаче са запознати кога имат право и къде да подадат оплакване срещу некоректен авиопревозвач. От незнанието на пътниците, често транспортните компании не предоставят подслон и храна  при отменен полет.

"Пътниците имат право на безплатни напитки и храна в периода на изчакване - ако са за 2 дни съответно закуска, обяд и вечеря за 2 дни. Ако не са във града, в който живеят, имат право на безплатно наставяне в хотел в града за периода на изчакване, тъй като това изчакване се случва по вина на превозвача" , коментира Игнат Арсенов директорът на Европейски потребителски център Игнат Арсенов.

При отмяна на полет на пътниците може да бъде предоставен и алтернативен превоз до съответната дестинация без доплащане. Ако закъснението на пътуването се отлага за твърде голям период, пътниците може да получат обратно парите си.