Учители по география ще протестират пред МОН. Според тях учебното съдържание по "География и икономика" не е преструктурирано правилно.
Предвижда се голяма част от материала за седми клас да се преподава в пети и то в по-малко часове. От МОН твърдят, че това е част от цялостното преструктуриране на образователната система.
Ако учебното съдържание бъде променено по начина, предвиден от МОН в пети клас ще се изучават континентите Африка и Антарктида, които в момента са част от часовете за седми клас. Освен това часовете по предмета намаляват от 40 на 30, което ще затрудни изключително много петокласниците и ще ги накара да намразят предмета, смятат учителите, пише БНР.
Географите са против разместването на учебен материал от 7 в 5 клас, без за това да са допитани преподавателите.
"Не мисля, че е редно Африка и Антарктида да бъдат свалени в пети клас. Ако все пак ги свалят, трябва изискванията да бъдат значително по-занижени." - коментира Нина Георгиева, регионален представител на Асоциацията на професионалните географи и регионалисти и преподавател по география в СОУ "Иван Вазов" Бургас пред БНР.
"Съвременните деца са по-заинтересовани от информационните технологии и когато толкова труден материал е свален в пети клас, те губят всякакъв интерес към географията, да не казвам, че направо я намразват." - заяви Георгиева пред Агенция "Фокус".
Според нея възрастовите възможности на децата в пети клас са много под даденото като учебен материал. Тя обясни, че децата от ромски произход много трудно възприемат учебния материал, а какво остава за толкова усложнен материал в пети клас.
"Ще ви дам пример с Антарктида – в един учебен час трябва да му опишеш географското положение, да опишеш и ефекта на озоновата дупка." - добави Константин Янков пред БНР.
"Осигурихме възможност да се изучават голяма част от темите през континентите, отпаднаха понятия като "природни условия и ресурси", които ще се изучават на много по-късен етап на средното образование." - заяви Христина Маркова от МОН.
Новото учебното съдържание е публикувано за обществено обсъждане, но не са постъпили много мнения. Този протест не е първият заради учебния предмет "География и икономика".