Медийна група Bulgaria On Air придоби контролния пакет от акции на "Инвестор.БГ" АД чрез БФБ. Изпълнителният директор на Bulgaria On Air Виктория Миткова коментира сделката в интервю за Андрей Любeнов от сайта investor.bg.
Кой всъщност е купувачът на Инвестор.БГ?
- Медийна група Bulgaria On Air e компания, представена във възможно най-широкия спектър в медийната сфера: телевизия Bulgaria On Air, радио група Bulgaria On Air, списание Bulgaria On Air, както и лайфстайл изданието Go On Air. Неразделна част от медийната група e и коментарно-новинарският сайт bgonair.bg.
Защо купувате Инвестор.БГ? Каква е целта ви?
- Глобална мрежа смени изцяло динамиката на разпространение на информацията, доведе до необратими нови тенденции в развитието на медиите. Наясно сме, че днешният свят информационно се проектира в интернет. Направихме анализ и независимо, че щяхме да инвестираме по-малко средства в наш проект, решихме да предприемем тази стъпка. Нашият проект щеше да е с по-малка инвестиция, но щеше да се нуждае от период от 3 до 5 години за развитие, а ние търсим незабавен ефект за медийната група.
Имате ли инвестиционна програма за компанията?
- Разбира се. Очакваме в много кратък срок мениджмънтът на двете компании да дошлифова тази програма и да започнат със съвместни усилия да я прилагат.
Ще отправите ли търговско предложение към останалите акционери?
- Да, Bulgaria On Air вече внесе в Комисия за финансов надзор търгово предложение за закупуване от останалите акционери на до 100% от капитала на дружеството.
Ще оставите ли акциите на Инвестор.БГ на борсата или ще свалите дружеството оттам?
- Отговорът на този въпрос е тясно свързан с хоризонта за изход от финансовата криза. Заобиколени от финасовите сътресения, които преживяват Европа и светът, дългосрочните бизнес прогнози, колкото и прецизни да са, са трудно начинание. В средносрочен план, ако едно дружество не може да стане достатъчно голямо, то няма място на борсата.
Предвиждате ли промени в управлението на компанията? Кой ще застане в борда на директорите? Предвиждате ли промени на оперативното ръководство?
- Предвиждат се промени на ниво управителни органи, такива, че да можем да обединим усилия и да продължим общата си философия. Ето затова в борда на директорите ще влязат доказани специалисти, които ще направят максимално бързо синергията между телевизия, радио и сайтове. Разчитаме, че хората в сегашното оперативно ръководство на двете групи са достатъчно подготвени, за да осъществят целите на сливането и синергията колкото се може по-ефективно.
Предвиждате ли сливане на двете компании, или те ще продължат да работят независимо една от друга?
- Медиите трябва да работят както поотделно - всяка със своята специфика и облик - така и заедно. Основният поток от информация, предавания, водещи новини в сайтовете ще става част от програмата на телевизията. В същото време част от предаванията в телевизионния и радио ефир ще бъдат под марките на dnes.bg, investor.bg, imoti.net, gol.bg и така нататък.
Защо избрахте точно този момент за сделката? Има ли връзка с предстоящите избори?
- Придобиването няма нищо общо с политиката. Напротив, ние проповядваме, че политиката трябва да е следствие от математиката, а не политиката да променя математиката. И тази криза, продължаваща вече пет години, за нас категорично показа, че всичко е "дефицит по текущата сметка"...
Каква е посоката, в която ще развивате интернет сайтовете на компанията? Ще търсите ли нишови продукти или ще заложите на вече утвърдените брандове на Инвестор.БГ?
- Както споменах, всеки отделен бранд и двете компании като цяло трябва да бъдат развивани и утвърждавани. Пример: част от борсовата информация в телевизията и радио Bulgaria On Air ще бъде развивана от Investor.bg без противоречие с договора ни с Bloomberg. Част от новинарския поток ще бъде обменян между телевизията и Dnes.bg. Също така екипът на Инвестор групата ще развива сайтовете на медийната група. За нас е много важно синергията да заработи в много кратък срок.
Какви са прогнозите ви за пазара на интернет реклама през тази и следващата година?
- Всички ние се подчиняваме на марката България ... и за съжаление на финансовата криза. Тъжно е, но през последните 5 години, разединявайки се, българите направихме много, за да влошим образа си пред света.
Когато прибавим към това и безсилието на световните лидери, примесено със "световната конспирация"... Картината не е много оптимистична. Историята е показала, че точно в криза трябва да се реагира адекватно. Според нас рекламният пазар зависи от тези фактори.