Защо Bulgaria On Air придоби "Инвестор.БГ"

Разединението на българите влошава образа ни пред света, коментира изпълнителният директор на групата Виктория Миткова

22.04.2013 | 14:53
Защо Bulgaria On Air придоби
Защо Bulgaria On Air придоби "Инвестор.БГ"

Медийна група Bulgaria On Air придоби контролния пакет от акции на "Инвестор.БГ" АД чрез БФБ. Изпълнителният директор на Bulgaria On Air Виктория Миткова коментира сделката в интервю за Андрей Любeнов от сайта investor.bg.

Кой всъщност е купувачът на Инвестор.БГ?

- Медийна група Bulgaria On Air e компания, представена във възможно най-широкия спектър в медийната сфера: телевизия Bulgaria On Air, радио група Bulgaria On Air, списание Bulgaria On Air, както и лайфстайл изданието Go On Air. Неразделна част от медийната група e и коментарно-новинарският сайт bgonair.bg. 

Защо купувате Инвестор.БГ? Каква е целта ви?

- Глобална мрежа смени изцяло динамиката на разпространение на информацията, доведе до необратими нови тенденции в развитието на медиите. Наясно сме, че днешният свят информационно се проектира в интернет. Направихме анализ и независимо, че щяхме да инвестираме по-малко средства в наш проект, решихме да предприемем тази стъпка. Нашият проект щеше да е с по-малка инвестиция, но щеше да се нуждае от период от 3 до 5 години за развитие, а ние търсим незабавен ефект за медийната група.

Имате ли инвестиционна програма за компанията?

- Разбира се. Очакваме в много кратък срок мениджмънтът на двете компании да дошлифова тази програма и да започнат със съвместни усилия да я прилагат.

Ще отправите ли търговско предложение към останалите акционери?

- Да, Bulgaria On Air вече внесе в Комисия за финансов надзор търгово предложение за закупуване от останалите акционери на до 100% от капитала на дружеството.

Ще оставите ли акциите на Инвестор.БГ на борсата или ще свалите дружеството оттам?

- Отговорът на този въпрос е тясно свързан с хоризонта за изход от финансовата криза. Заобиколени от финасовите сътресения, които преживяват Европа и светът, дългосрочните бизнес прогнози, колкото и прецизни да са, са трудно начинание. В средносрочен план, ако едно дружество не може да стане достатъчно голямо, то няма място на борсата.

Предвиждате ли промени в управлението на компанията? Кой ще застане в борда на директорите? Предвиждате ли промени на оперативното ръководство?

- Предвиждат се промени на ниво управителни органи, такива, че да можем да обединим усилия и да продължим общата си философия. Ето затова в борда на директорите ще влязат доказани специалисти, които ще направят максимално бързо синергията между телевизия, радио и сайтове.
Разчитаме, че хората в сегашното оперативно ръководство на двете групи са достатъчно подготвени, за да осъществят целите на сливането и синергията колкото се може по-ефективно.

Предвиждате ли сливане на двете компании, или те ще продължат да работят независимо една от друга?

- Медиите трябва да работят както поотделно - всяка със своята специфика и облик - така и  заедно. Основният поток от информация, предавания, водещи новини в сайтовете ще става част от програмата на телевизията. В същото време част от предаванията в телевизионния и радио ефир ще бъдат под марките на dnes.bg, investor.bg, imoti.net, gol.bg и така нататък.

Защо избрахте точно този момент за сделката? Има ли връзка с предстоящите избори?

- Придобиването няма нищо общо с политиката. Напротив, ние проповядваме, че политиката трябва да е следствие от математиката, а не политиката да променя математиката. И тази криза, продължаваща вече пет години, за нас категорично показа, че всичко е "дефицит по текущата сметка"...

Каква е посоката, в която ще развивате интернет сайтовете на компанията? Ще търсите ли нишови продукти или ще заложите на вече утвърдените брандове на Инвестор.БГ?

- Както споменах, всеки отделен бранд и двете компании като цяло трябва да бъдат развивани и утвърждавани. Пример: част от борсовата информация в телевизията и радио Bulgaria On Air ще бъде развивана от Investor.bg без противоречие с договора ни с Bloomberg. Част от новинарския поток ще бъде обменян между телевизията и Dnes.bg. Също така екипът на Инвестор групата ще развива сайтовете на медийната група. За нас е много важно синергията да заработи в много кратък срок.

Какви са прогнозите ви за пазара на интернет реклама през тази и следващата година?

- Всички ние се подчиняваме на марката България ... и за съжаление на финансовата криза. Тъжно е, но през последните 5 години, разединявайки се, българите направихме много, за да влошим образа си пред света.

Когато прибавим към това и безсилието на световните лидери, примесено със "световната конспирация"... Картината не е много оптимистична. Историята е показала, че точно в криза трябва да се реагира адекватно. Според нас рекламният пазар зависи от тези фактори.