fallback

Строителство на софийското метро излиза най-евтино в Европа

Разширяването на подземната железница се осъществява със средства по ОП Транспорт 2007-2013

09.11.2015 | 10:00 Автор: Мариета Иванова

До момента строителството на софийското метро  излиза най-евтино в сравнение с други страни в Европа, стана ясно от думите на изпълнителния директор на „Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев. Между 30 и 38 млн. евро струва изграждането на 1 километър от трасето на подземната железница у нас. Това се дължи на скъсените перони на метростанциите, плитко и наземно изгражданите участъци от тунелите.

Към момента  през 34 метространции по линия от 39 километра се движат десетки влакчета, а ползите за града са на многобройни.

Работата по разширяването на метрото през последните години се осъществява с финансиране по Оперативна програма „Транспорт” за периода 2007-2013.

„Там, където имаше възможност ние строихме подземно, където нямаше такава възможност се - строеше по открит способ”, коментира пред журналисти Стоян Братоев.

Средната скорост на софийското метро е 38,84 km/h. За сравнение автобусите в София се движат с 19,4, а трамваите – с 12,7 km/h.

Днес метрото вози около 350 хиляди пътника дневно, което спестява средно от пътуване по 95 хиляди часа. Предимствата за града са в чувствителното понижение на вредните емисии и облекчаването на трафика в столицата.

„Пътникопотокът, преди да започне да се реализира проектът от ОП ‘Транспорт”, беше около 145 хиляди пътника дневно, в момента вече гоним 350 хиляди. От миналата седмица имаме 346 хиляди-  някъде между 340- 360 хиляди пътника дневно. В различните дни на седмицата е различно. Най-натоварените дни на седмиците са вторник сряда и петък,” коментира Братоев.

Още за ползите и процесите по изграждането на последните два етапа от метрото, финансирани със средства по ОП „Транспорт” вижте от видео файла.

 

fallback
Още от България
fallback