fallback

Инж. Лазар Лазаров: Не може да разчитаме само на европари за ремонт на пътищата

Той беше категоричен, че увеличението е нужно, за да има в страната качествени пътища

13.11.2015 | 10:56 Автор: Мария Аладжова

Ежегодно увеличение на цената на винетките е било планирано още през 2004 година – това каза председателят на УС на АПИ инж. Лазар Лазаров в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR. Той обясни, че в доклад на консултантската фирма„Дорние консулт“ от същата година, е било препоръчано ежегодно увеличение от 5 евро, за да може се осъществява адекватно поддръжката на републиканските пътища в страната. Предложението обаче не е било прието от правителството с аргумента, че сумата на предлаганото ежегодно увеличение е непосилна за българския потребител.

По данни на АПИ постъпленията от винетните стикери е 220 млн., а 12 млн. е разходът, който поема държавата за осигуряване на винетки на граждани в неравностойно положение.

По думите на Лазаров между 1500 и 2000 лева струва ремонтът на километър от републиканската мрежа. Тази сума на километър обаче може да достигне до 360 хил. лева за превантивен ремонт. 

На въпрос дали средствата от винетките са основния финансов стълб за ремонт на пътищата, Лазаров отговори, че пари идват и от европейското финансиране, но подчерта, че не е правилно да се разчита единствено на това.

73 млн. са очакваните приходи от увеличението на цената  

Проектобюджетът за следващата година е 300 млн. лева, съобщи Лазаров. По негови думи е вероятно от 2017 година да бъде въведена и тол система:

„Идеята за тол система е обсъждана многократно и с решение на МС се дава мандат, за да бъде въведена такава система. Очаквам до една, максимум две години, тази система да заработи, като първо ще бъдат включени товарните автомобили над 3,5 тона. За сега решението за винетните стикери е да бъдат по електронен път, за автомобили под 3,5, тона. Надявам се това да влезе от началото на 2017 година“, обясни той.

По ОП „Транспорт“ за ремонтирани 300 км. пътища, коментира Лазаров и допълни, че около 10 хил. км. от пътната мрежа в страната са в лошо състояние и се нуждаят от ремонт. 

Той изрази намерение за пълна прозрачност при изразходване на средствата след наложеното увеличение на цените и обеща, че вече през пролетта ще започнат ремонтите на първи и втори клас пътища в страната.  АПИ има сключен договор с БАН, следи метеорологичните прогнози и е готова да посрещне зимния сезон.

Чуйте целия разговор в студиото в следващото видео:

 

fallback
Още от България
fallback