Училището е отражение на това, което се случва в обществото, заяви в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR Нели Колева от фондация „Заедно в час“. Тя определи като „трагедия“ инцидента с 15-годишната Симона от Сливен. Според Колева децата имитират социалните модели, затова не е изненада, че в училищата се извършват подобни деяния:
„От една страна ние сме общество на насилници и агресори, а от друга страна сме общество, в което като цяло цари усещане за безнаказаност“, аргументира твърдението си тя.
Случаят на Симона коментира и проф. Адриана Колева, преподавател в СУ и част от работната група, подготвяща промените в учебното съдържание. Тя допълни тезата на Нели Колева с твърдението, че всъщност бедната и непровокативна интелектуална среда са ключови за агресивното поведение на младежите.
Учителите са основен катализатор на промяна
Главният акцент на разговора в студиото бяха промените в учебната програма. И двете страни се обединиха около мнението, че качеството на получаваните знания зависи от преподавателите. Проф. Дамянова подчерта, че новите промени ще улеснят работата на българския учител и ще му дадат възможност сам да подбира текстовете, върху които ще бъдат отработвани уменията на учениците. По нейни думи големият обем на учебното съдържание не води до качествени знания, а само до „препускане през един учебен материал“.
Нели Колева допълни, че подготовката и подкрепата на учителите няма да даде резултат веднага, защото в случая става въпрос за процес, който ще повлияе на бъдещето на образователната ни система. Тя беше категорична, че по-важно от заплатата е усещането за оценен труд, растеж и удовлетворение.
„Идеята за това ново учебно съдържание върви паралелно с ангажимент на министерството да окаже подкрепа, да проведе необходимите обучения“, завърши проф. Адриана Дамянова.