Мобилен оператор у нас прикрива информация за услугите си от клиентите, стана ясно след проверка на КЗМ. Комисията забрани на мобилен оператор да прикрива в търговските си обекти съществената информация, че при закупуването и съответно ползването на предплатен пакет услуги клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност.
Телекомуникационното дружество няма да има право в бъдеще да прилага описаната нелоялна търговска практика, а за нарушението Законът за защита на потребителите предвижда санкция до 30 000 лв.
Проверка на КЗП в офис на мобилния оператор установи, че коректната информация относно сроковете на валидност на сумата в предплатената карта и условията за продължаването й липсва. Тя фигурира единствено на интернет страницата на телекома.
В търговския обект е налично неактуално ръководство за употреба на визирания пакет за предплатени услуги, според което картата се дели на два периода – активен, в който абонатът може да получава и генерира обаждания и кратки текстови съобщения (12 месеца от датата на активиране) и допълнителен - пасивен, в който е възможно само приемането на обаждания и съобщения (последният 13-и месец).
Според тези стари условия, при презареждане с 10.00 лв. клиентът удължава с една година активния период на предплатената си карта и с един допълнителен месец пасивния.
На практика дружеството предлага въпросния предплатен пакет съобразно предходно действалите условия, които са по-благоприятни от новите, тъй като са давали възможност на потребителя с еднократно закупуване на пакета да оползотвори сумата по картата през целия активен период на нейната валидност – 12 месеца, но които не са актуални.
По такъв начин търговецът създава погрешно впечатление у клиентите си за периода на валидност на картата и на текущата сума по нея, което от своя страна води до решение за покупка, което потребителят е възможно да не вземе без използването на тази заблуждаваща практика.