Добър е филтърът на изпитите за шофьори, така че тези, които имат "ДА" притежават добра подготовка. Това е позицията на Митко Кижев, член на УС на Съюза на автоинструкторите в Бургас, съобщи агенция "Фокус". По думите му инструкторите работят по Закона за движение по пътищата, а дори и да има пропуски финалният изпит е пред служители на ДАИ.
"Изпитът по теория пред органите се извършва под видеонаблюдение. От 2014г. влезе и електронния начин за изпитване на таблети. По същия начин се провежда и изпита по управление." - посочи Кижев.
Според Кижев инструкторите не могат да влияят на служител на ДАИ кандидатът да получи положителна оценка и нещата вече са изчистени. Съюзът на автоинструкторите в Бургас е заявил желанието си да участва в изготвянето на чисто нов Закон за движение по пътищата още през 2009 г. По думите на Кижев в момента се работи в посока законът да бъде разделен на две части.
„В едната част да бъде закон за автомобилния инструктор или подготовка на водачите за техническите прегледи, т.е. техническата част да излезе от ЗДП. А в другата част да останат основните правила за движение и санкциите и отговорността, която трябва да носят водачите. В тази насока сме "ЗА" разделянето на закона, както и за конкретизиране и изчистване на излишните текстове." - посочи Кижев, цитиран от агенция "Фокус".
От Съюза са настояли този, който за първи път придобива правоспособност да бъдат обозначен като "нов водач" и да има по-засилени мерки за тях. Кижев обяснява това искане с факта, че основно кандидатите за книжка са в рамките на 18-20 години и когато излязат на пътя показват агресивност, свързан с годините и адреналина, който носят.