"Парите следват ученика" е ключов принцип, без него не може , но води до неравенства ако това е всичко, коментира програмният директор на Фондация Заедно в час. Траянов допълни, че са нужни някои допълнителни компенсаторни механизми, защото в малките населени места, където бюджета им се формира изцяло на брой ученици, като такива, в които има 50-60 ученици, не успяват да покрият основните си разходи, а какво остава за привличане на учители на работа там.
Експертът коментира в студиото на Investbook предвидената квота от 20% ученици, които трябва да бъдат приети в частните училища без такса, справедлива ли е или не? И още необходимостта от държавни стандарти за финансиране, добрите практики в Европа и винаги ли дуалната система е подходящ метод за връзка на образованието и практиката.
Цялото интервю с водещ Дориана Ранкова може да видите в следващия видео материал: