fallback

КЗП забрани на производител на храни да рекламира несъществуващо намаление

Обявената отстъпка за 15% е разпространена чрез печатна и онлайн реклами

18.08.2015 | 11:56 Автор: Мариета Иванова

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на производител на хранителни продукти да отправя в своя рекламна кампания заблуждаващи послания за намаление на цената на негов продукт в търговската мрежа, каквото реално не съществува. Наред с това търговецът е включил в кампанията и артикул, който не фигурира в неговото продуктово портфолио и следователно не предоставя на своите дистрибутори, посочват от пресцентъра на КЗП.

Чрез печатна и външна реклама производителят е обявил намаление от 15% на разпространявания в търговската мрежа продукт, посочват от КЗП.

Проверка на Комисията установила, че дружеството стартира от определена дата и за определен период ценова промоция на два от продуктите си. По основните артерии извън София са разположени билбордове с реклама, която включва изображението на единия от двата продукта, слогънът, с който той се налага на пазара, и стикер с надпис: „-15%”. Рекламата е заблуждавала потребителите, тъй като чрез невярна и подвеждаща информация е създавала у тях впечатлението, че могат да закупят рекламирания продукт от търговските магазини с посоченото намаление. На практика от нея не става ясно дали намалението от 15% е калкулирано в цената, на която продуктът се предлага в търговската мрежа, или отстъпката трябва да се прилага към всяка конкретно оповестена цена във всеки конкретен търговски обект на касата от самия продавач, посочват от КЗП.

Още по темата

В хода на проверката е установено още, че производителят информира на сайта си, че промоцията е насочена към всички национални търговски вериги и негови генерални дистрибутори, като твърди пред контролния орган, че ги е уведомил за нея с писмо и предоставя документи, удостоверяващи, че доставната цена на продукта е намалена с 15%.

Комисията е проверила и няколко търговски вериги, които производителят посочва на сайта си като свои партньори в промоцията. При инспекцията е търговците са представили  становища и доказателства, че не участват в кампанията и формират продажната цена за своите обекти по собствени критерии, става ясно от съобщението на КЗП.

 

 

fallback
Още от България
fallback