КЗП забрани на производител на храни да рекламира несъществуващо намаление

Обявената отстъпка за 15% е разпространена чрез печатна и онлайн реклами

18.08.2015 | 11:56 Редактор:
КЗП забрани на производител на храни да рекламира несъществуващо намаление
КЗП забрани на производител на храни да рекламира несъществуващо намаление

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на производител на хранителни продукти да отправя в своя рекламна кампания заблуждаващи послания за намаление на цената на негов продукт в търговската мрежа, каквото реално не съществува. Наред с това търговецът е включил в кампанията и артикул, който не фигурира в неговото продуктово портфолио и следователно не предоставя на своите дистрибутори, посочват от пресцентъра на КЗП.

Чрез печатна и външна реклама производителят е обявил намаление от 15% на разпространявания в търговската мрежа продукт, посочват от КЗП.

Проверка на Комисията установила, че дружеството стартира от определена дата и за определен период ценова промоция на два от продуктите си. По основните артерии извън София са разположени билбордове с реклама, която включва изображението на единия от двата продукта, слогънът, с който той се налага на пазара, и стикер с надпис: „-15%”. Рекламата е заблуждавала потребителите, тъй като чрез невярна и подвеждаща информация е създавала у тях впечатлението, че могат да закупят рекламирания продукт от търговските магазини с посоченото намаление. На практика от нея не става ясно дали намалението от 15% е калкулирано в цената, на която продуктът се предлага в търговската мрежа, или отстъпката трябва да се прилага към всяка конкретно оповестена цена във всеки конкретен търговски обект на касата от самия продавач, посочват от КЗП.

Още по темата

В хода на проверката е установено още, че производителят информира на сайта си, че промоцията е насочена към всички национални търговски вериги и негови генерални дистрибутори, като твърди пред контролния орган, че ги е уведомил за нея с писмо и предоставя документи, удостоверяващи, че доставната цена на продукта е намалена с 15%.

Комисията е проверила и няколко търговски вериги, които производителят посочва на сайта си като свои партньори в промоцията. При инспекцията е търговците са представили  становища и доказателства, че не участват в кампанията и формират продажната цена за своите обекти по собствени критерии, става ясно от съобщението на КЗП.