КЗП установи търговска верига с некоректни промоции

Експертите на КЗП съветват потребителите да бъдат изключително внимателни при пазаруването при промоции

14.08.2015 | 15:34 Редактор:
КЗП установи търговска верига с некоректни промоции
КЗП установи търговска верига с некоректни промоции

КЗП забрани на търговска верига да заблуждава клиентите си, като формира некоректно процента на намаление на стоки в промоции, съобщиха от Комисията. За да може да обяви по-голямо намаление, по-малко от месец преди да го направи, търговецът повишава цените и върху по-високите стойности фиксира съответно и по-голям процент на отстъпка.

Проверка на КЗП установи, че преди да намали с 25% цените на продукти в промоция, търговската верига умишлено за кратко време ги е завишавала с 2%, за да обяви по-голямо намаление в сравнение с цената от предходен период.

Другата схема, по която търговецът реализира тази нелоялна практика, е като променя цената на дадена стока през определено време и обявява процент на намаление не върху последната прилагана цена, а върху тази от предишен период, когато е била по-висока

Проверката на КЗП установи, че въпросната търговска верига е продавала определен продукт на редовна цена 7,99 лв., а при обявяване на промоция с 36% отстъпка цената е била 6,99 лв. На практика се оказва, че процентът на намалението е изчислен върху цената 10,99 лв., на каквато продуктът е предлаган през друг, по-стар период. При намаление от последната прилагана цена 7,99 лв. отстъпката следва да е едва 14%.

По-атрактивният процент на намаление, който се постига с прилагането на тези два подхода, е възможно да повлияе на икономическото поведение на потребителя и той да направи покупка, която не би реализирал при отсъствие на подобно послание и която е в ущърб на неговите икономически интереси.

Експертите на КЗП съветват потребителите да бъдат изключително внимателни при пазаруването при промоции, тъй като е възможно да попаднат на различни некоректни действия на търговци. Преди всичко е полезно да направят предварително проучване на какви цени се предлага от другите търговци интересуващият ги продукт.