Павлова: Няма да има Тол-такси за леките автомобили

В момента се обсъжда цената на винетките, които ще бъдат електронни

05.08.2015 | 11:48 Редактор:
Павлова: Няма да има Тол-такси за леките автомобили
Павлова: Няма да има Тол-такси за леките автомобили

Няма да има Тол-такси за леки автомобили, а такса ще има за превозните средства над 3,5 тона за изминатото разстояние. Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова пред Нова телевизия. По думите й леките коли ще продължат да заплащат винетки, но те ще бъдат електронни. В момента се правят анализи за цената на винетните такси от страна на Световната банка, чиято стратегия показва, че значително трябва да се увеличат инвестициите в пътища, което респективно върви в бъдеще с повишение на пътните такси, допълни регионалният министър.

"Пет години цената не е пипана. С приходите, които генерираме едва покриваме разходите за текущ ремонт и зимно поддържане. Увеличаване на приходите значи по-голяма възможност за рефинансиране на средствата в изграждането и ремонта на пътища." - коментира тя. 

Тол-таксите ще бъдат приети най-рано през януари 2018г., допълни министър Павлова.

Довършването на АМ "Хемус" е приоритет на правителството, подчерта министър Павлова. Тя допълни, че са построени 170 км от аутобана между София и Варна, като за дострояване остават 250 км с индикативна стойност около 1.9 млрд.лв. с ДДС

"Предишното правителство замрази магистралата, като я извади от ОП "Транспорт" и всякакво европейско финансиране, вкл. не плати 1,5 години за строежа на участъка Шумен-Белокопитово и пътния възел. Затова ние я върнахме като приоритет и поне част ще се финансира от ОП "Транспорт"." - напомни регионалния министър. 

В момента се провежда тръжна процедура и до няколко месеца ще бъде избран изпълнител за строителството на двата участъка от 60 км между Ябланица и кръстовището за Ловеч. Строителството може да започне още догодина, като продължи две години, ако няма обжалване на процедурите и проблеми с отчуждаването на земите.  

Строителството ще е сложно, защото в протежение на 60 км ще има четири тунела с различна дължина и пътни възли с различна сложност, обясни министърът. Тя коментира, че Пътен възел "Белокопитово" отговаря на всички проектантски норми и грешка няма.

"Имаме прекрасно съоръжение, каквото се прави за пръв път в България и може би това, че е по-различно предизвика притеснение у гражданите, които все още не са пътували по него." - обясни министъра.

Дори най-големите критици на пътния възел са променили мнението си за него, когато са преминали, заяви министър Павлова.

"Проблем няма. Пътният възел функционира изключително добре, а най-важното е че създава условия за безконфликтно и безаварийно преминаване." - каза още министър Павлова.

Според нея дискусията за пътния възел показва старата максима, че в България всеки разбира от футбол, политика и пътища.

Пътния възел  е проектиран през 1984г., а отчужденията на земите са извършени в периода между 1996 и 1998г., с което опроверга спекулациите с отчуждение на терените, припомни регионалният министър.

Активно се работи и по АМ "Струма", съобщи министър Павлова. След пускането на отсечката Сандански-Кулата, до края на месец октомври ще е готов и Лот 2 между Дупница и Благоевград. За строителство остава Лот 3, който преминава през Кресненското дефиле.

"Отказахме се от строителството на двата огромни тунела , защото не са подходящи и това сочат всички проучвания. В момента търсим най-доброто проектантско решение за преминаване, което включва серия от по-малки тунели, полутунели, виадукти, сложни съоръжения. До 2017г ще имаме избран изпълнител за строителство в Кресненското дефиле." - обясни министър Павлова.

За участъците преди Кресненското дефиле – между Благоевград и Крупник, както и между Кресна и Сандански в момента има избрани изпълнители и до края на месец август ще се подпишат договорите за строителство.  

"До 2023г. магистралата трябва да е готова, защото това е крайният срок за европейско финансиране. Ако нямаме проблеми с отчужденията и проектирането е напълно възможно в следващите 5 години  да имаме изцяло завършена магистрала София- Кулата." - изрази увереност министър Павлова. 

Още по темата

По отношение на зачестилите сигнали за нарушения по плажовете и незаконно строителство по Черноморското крайбрежие министър Лиляна Павлова отбеляза, че МРРБ извършва стриктни проверки и налага съответните наказания.  

Никой няма право да иска такса от хората, за да стигнат до плажовете и призова да се подават сигнали за подобни нарушения, подчерта регионалният министър. Тя е категорична, че общинските пътища около плажовете нямат право да се заграждат и кметовете трябва да спазват законите.  

"Пътят над "Алепу" е бивш републикански. Той бе с отпаднала необходимост, защото има изградено основно трасе.  Ето защо е предоставен на общината, но това не значи, че тя може да го затваря." - коментира Павлова.