На България и трябваха 35 г., за да се завърши дясното платно на отсечката от Свиленград до Капитан Андреево. Надявам се това да е краят и на прехода, който олицетворява това строителство. Това написа министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в профила си в социалната мрежа Facebook.
С тези почти 9 км общата дължина на готовата магистрала е 80 км. Новият обект е изграден със средства от републиканския бюджет на стойност 35 млн. лв.
Последният участък от магистрала Марица - отсечката от Димитровград до връзката с магистрала Тракия – Лот 1 ще е готов до първи октомври.
"Връчих на шефът на АПИ инж. Лазар Лазаров Разрешителното за ползване – АКТ 16 и му пожелах с грижата на добър стопанин да пазят трасето. Спазени са всички изисквания за безопасност, монтирани са еластични мантинели и дано да няма инциденти." - пише още министър Павлова.
С въвеждането в експлоатация на новото платно по изцяло завършена магистрала вече се пътува от Димитровград до ГКПП "Капитан Андреево".
Водосвет за здраве и безаварийно пътуване по новата отсечка отслужи отец Константин. Първото превозно средство, което премина по новото дясно платно, минути след освещаването бе ТИР с регистрация от област Пловдив.
В новия участък има 6 селскостопански подлеза, 2 надлеза и мост над река Канаклийска. Надлезът при км 102+550 осигуряват безконфликтното пресичане на АМ „Марица“ с пътя Свиленград – Пъстрогор, а съоръжението при км 103+832 с пътя Свиленград – Левка.
Изпълнител на обекта е „ПСТ Груп“ ЕАД /“Пътни строежи“, Пловдив и „ПСТ Холдинг“ ЕАД/. Строителният надзор е осъществен от „Пътинвестинженеринг“ ЕООД, а авторският от „Пътпроект“ ЕООД.
АМ “Марица” е по протежението на Транс-европейската транспортна мрежа и ще свързва АМ „Тракия” при пътен възел „Оризово“ с Капитан Андреево на българо-турската граница. Част е от европейския транспортен коридор №IV и от Трансевропейската автомагистрала „Север-Юг”. Общата дължина на АМ „Марица“ от връзката с АМ „Тракия“ до ГКПП „Капитан Андреево“ е около 117 км.