fallback

Движението по АМ Хемус и Тракия ще бъде ограничено през цялото лято

Ограничението е заради ремонтите по магистралите

15.04.2015 | 12:56 Автор: Ирина Георгиева

Движението по АМ "Хемус" и "Тракия" ще бъде ограничено цяло лято заради ремонти. Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по време на заседанието на МС, предаде агенция Фокус. На заседанието беше одобрен проект, който осигурява по бюджета на МРРБ до 100 млн.лв. за ремонт на всички критични участъци на автомагистралите "Тракия" и "Хемус", такива, които не са ремонтирани повече от 20-30 години. 

На 1 април беше въведено допълнително ограничение на скоростта по най-критичните участъци на АМ "Хемус" и "Тракия", поради това, че включително след зимния период състоянието им се влоши до такава степен, че то застрашава допълнително движещите се с висока скорост.

"С тези до 100 млн. лв. започваме поетапно, при много ясен график извършване на ремонтни дейности от 80 км от участъците на АМ "Тракия" и АМ "Хемус". Този цялостен ремонт и рехабилитация на тези пътни участъци включва изцяло ремонтиране, включително на пътната основа." - заяви Павлова.

Министърът посочи, че ще бъдат ремонтирани следните участъци:

  • от АМ "Тракия" - от 5 до 10 км, от 60 до 90 км и от 119 до 134 км;
  • за АМ "Хемус" има 4 участъка в направлението Шумен-Варна, които също ще бъдат изцяло ремонтирани, рехабилитирани и реконструирани.

"В рамките на тези до 100 млн.лева по протежение на тези 150 км стари участъци на двете магистрали ще бъдат ремонтирани абсолютно всички мостови съоръжения, включително фуги, отводняване, пътни знаци, пътна маркировка и мантинели." - посочи Павлова.

Ремонтните дейности са наложителни, защото пътните съоръжения и мостовете не са ремонтирани с години, подчерта министър Павлова. 

"На тях се отварят фугите, какъвто е случаят с моста при Елешница на АМ "Хемус" при 8 км. Там мостът е затворен, защото е опасен за преминаване, защото освен дупките в асфалта, компрометираните фуги са се отворили до такава степен, че самата бетонова плоча на моста също липсва - пропаднала е до араматура." - коментира Павлова.

"Само ремонтът на Елешница ще струва 3-4 млн. лв., тъй като се говори за цялостно махане на асфалта, на плочите, изграждане на нови плочи, хидроизолация и асфалтиране, т.е. цялостен ремонт." - заяви тя.

Паралелно с ремонта на магистралите са предвидени и дейности свързани с отводняване и промяна на пътното платно, за да не се получава аквапланинг, обясни министър Павлова. 

"Паралелно с тези ремонти тази година предстои да завършим започнатите в предишния мандат на правителството Борисов ремонт на големите виадукти по двете магистрали - Бебреш на АМ "Хемус", на който трябва да бъде довършено дясното платно и на виадуктите при 61км и 67км на АМ "Тракия", където е направено само едното платно. Две години те не само не бяха довършени, а и не бяха разплатени от предишното правителство." - заяви Павлова и посочи, че тези ремонти ще бъдат разплатени.

"През целият строителен сезон, който започва от края на април до октомври всички тези ремонтни работи ще се извършват едновременно. Затова пътната агенция и фирмите ,които ще извършват ремонта изготвят график за временна организация на движението, който ще бъде съгласуван с КАТ, за да бъде създадена временна организация на движение. Това означава ограничаване на скоростта, второ означава, че докато се ремонтира едното платно, цялото движение ще се извършва двупосочно в насрещната лента. Това ще доведе до забавяне към придвижването ,затова апелираме всички пътуващи да имат търпението и разбирането, че когато се извършват такива сериозни ремонтни дейности, движението ще бъде ограничено. Обходни маршрути не на всички места могат да бъдат предложени." - каза още Лиляна Павлова.

Министърът разясни, че ремонтите няма как да станат по-бързо, защото става дума за цялостна реконструкция и рехабилитация.

 

 

fallback
Още от България
fallback