България Ер е въвела политиката на постоянно присъствие на двама членове на екипажа в пилотската кабина от 2002 г.

Интервю с капитан Йовко Йоцев

27.03.2015 | 16:46
България Ер е въвела политиката на постоянно присъствие на двама членове на екипажа в пилотската кабина от 2002 г.

Националната авиокомпания България Ер е сред малкото превозвачи, които въвеждат политиката на постоянно присъствие на двама членове на екипажа в пилотската кабина преди повече от 13 години, когато е създадена компанията. Това заяви капитан Йовко Йоцев от националния превозвач, който обясни за Bulgaria ON AIR какви мерки за сигурност прилага националният превозвач на борда на самолетите си в момента. Тъй като не е задължителна, а само препоръчителна, други големи авиокомпании въвеждат тази политика едва сега.

Кап. Йоцев каза пред нашата камера, че мерките за безопасност на борда на самолетите на България Ер се изпълняват съгласно предписанията на Европейската агенция за авиационна безопасност /EASA/. 

Интервюто взе Александър Богоявленски, водещ на предаването за авиоиндустрия Авиошоу.


Още по темата

На фона на последните информации за мерките за безопасност и въвеждането на нови правила от редица авиокомпания, с какви процедури разполага България Ер по отношение на кабинния състав и кога бяха въведени те?

Не се налага промяна в процедурите по сигурността на националния превозвач по простата причина, че изключително тежки процедури бяха въведени веднага след атентатите срещу Световния търговски център в Ню Йорк преди 14г.

Те дават възможност да бъде предотвратен по всякакъв начин нежелан достъп до пилотската кабина.

Бих искал да посоча, че процедурите на нашия превозвач предотвратяват и възможността един единствен пилот да остане в пилотската кабина по време на полет.

Нашите процедури изискват тогава, когато по някакви причини един от пилотите се налага да напусне пилотската кабина, на негово място да влезе член на кабинен състав.

Смисълът от тази процедура е двояк: от една страна да се извърши контрол евентуално за нежелан достъп до пилотската кабина отвън, също така и да се предотврати евентуално изпадане на останалия пилот в състояние, което не му позволява да завърши безопасно полета.

Още по темата

Преди колко време са въведени тези процедури и важат ли те за всички типове самолети в националната авиокомпания, както и за всички видове полети - редовни и чартъри?

Тези процедури се отнасят до абсолютно всички полети на националния превозвач.

Те са въведени още със създаването на авиокомпанията през 2002г.


Кап. Йоцев обясни, че  случай, че в пилотската кабина е останал само един пилот, целта на присъствие на кабинен състав е да наблюдава състоянието на останалия пилот и в случай, че забележи някакви проблеми в неговите физиологически или психически възможности, по най-бързия начин да се свърже с другия пилот, който в този момент е извън пилотската кабина.

Има възможност и пилот, който се намира извън кабината със специален код да получи достъп до пилотската кабина, отговори кап. Йоцов на въпрос на журналист от Нова ТВ.

Той отказа да коментира катастрофата на германския нискобюджетен превозвач с мотива, че е рано и много детайли остават неизяснени, защото разследването е на ранен етап.

"Твърде рано е да се говори за каквото и  да било", каза пилотът.

На въпроса от БНТ за политиката на националния превозвач за психотестовете, кап. Йоцев обясни, че всички пилоти при първоначалните мед. прегледи, когато кандидатстват за лиценз, минават специални психотестове.

"Не само веднъж. При назначаване на пилоти от всеки един превозвач, той има собствени процедури, при които извършва скрийнинг за психовъзможностите на всеки един пилот. В това отношение процедурите на всеки един превозвач са много строги. Такива са и нашите", каза кап. Йоцев.

Той добави, че ежегодно се правят такива прегледи, които включват и преминаване през психолаборатория.

Европейската агенция за авиационна безопасност, EASA, публикува на 27 март 2015 препоръка за авиокомпаниите за повишаване на сигурността по време на полет. EASA иска превозвачите да осигурят постоянно най-малко двама членове на екипажа в пилотската кабина, като единият от тях поне да бъде квалифициран пилот.

Разпоредбата е свързана с Регламент (ЕС) № 965/2012 от 5 октомври 2012 за определяне на технически изисквания и административни процедури във връзка с въздушните операции в съответствие с Регламент (ЕО) № 216/2008 на Европейския парламент и на Съвета.

 

Журналистите от Bulgaria On Air, Нова ТВ, бТВ и БНТ бяха върнати от Сигурността на летище София, въпреки поканата да заснемат Ербъса на България Ер, на който кап. Йовко Йоцев трябваше да демонстрира системата за заключване на пилотската кабина.

Мотивът за връщането на ТВ екипи бе обяснен със забрана на Министерството на транспорта. От пресцентъра на Министерството на транспорта се обосноваха по телефона пред колегата от Нова ТВ с ненавременно подадените заявления за снимки на територията на летището.


коментирай >
Още от България
ТV Програма
Сега
Следва
гледай на живо Video пълна програма