След трагичния случай Сияна започнаха огледи на най-опасните участъци в страната. Петте законопроекта със спешни мерки срещу войната по пътищата бяха приети от правителството.
Преди две години, пътувайки от Пловдив към София, Петя става жертва на катастрофа, а причината е т.нар. аквапланинг.
"След тунелите посока София, в района на Ихтиман, колата започна да става нестабилна, последва аквапланинг и се преобърнахме пет пъти през мантинелата, излязохме от магистралата. Аз бях в безсъзнание, докато дойде линейката. Момчето, което управляваше колата, също е било. Колата беше тотална щета. Когато дойде полицията ни казаха, че на това място стават редовно катастрофи", разказа тя.
Проверка на пътя
След срещата на Новините ON AIR с жената, екипът ни провери участък от магистралата с пътния експерт Дилян Янев. Началната точка е София, а крайната 45-и км на магистрала "Тракия". Тази част от магистралата влиза в списъка от 36 критични пътни участъка в страната, които предстои да бъдат ремонтирани.
"В дясното платно наблюдаваме множество коловози с доста дълбочина, които са причинени от натоварения трафик", обясни той.
Работата по този път още не е започнала, но проблемите са видими.
"На много от местата има кръпки, а асфалтът е с различно сцепление. Вчера при наша инспекция на пътя Телиш – Радомирци, където стана катастрофата, установихме, че старият път, който е със стария асфалт, има по-добро сцепление, отколкото новия, което е предпоставка за ПТП", заяви Янев.
Екипът ни пристига на мястото, където Петя е претърпяла инцидента.
"Доста проблеми наблюдаваме на този пътен участък. Един от основните - има странично изтласкване на асфалта или т.нар. коловози, създава се аквапланинг и шофьорите не могат да овладеят автомобилите си. Има непочистена растителност, която не позволява водата да бъде добре отводнена в канавките и това дава голяма предпоставка за ПТП", посочи още пътният експерт.
Европейският център по транспортни политики е готов да участва в инспекцията на част от опасните пътища в страната.
Вижте повече в репортажа на Алекс Христов.