/Снимка: правителствен пресцентър - Б. Борисов, 21 март 2015, АМ Хемус, строителство/
На 21 март 2015 министър-председателят Бойко Борисов инспектира строежа на автомагистрала Хемус.
Магистрала Хемус в момента се строи от Шумен към София.
Хубавият път се увеличи с 8 км през 2014.
Борисов провери как върви работата в участъка от АМ Хемус между Белокопитово и Каспичан - с дължина 5 км, в строеж от 2013.
Строителството на АМ Хемус се финансира изцяло от държавния бюджет.
Тази магистрала не успя да попадне в приоритетите на няколко поредни правителства.
През декември 2014 правителството осигури 8 120 909 лв..
С тях бяха платени извършените строително-монтажни дейности, заплатите на работниците и се покриха разходите за суровини, необходими за изграждането на участъка.
През 2013 тя бе обявена за стратегически проект, който да стимулира „процеса на икономическо и социално сближаване на регионално ниво“, както е записано в Националната компания Стратегически инфраструктурни проекти.
През юли 2013 НКСИП и Управляващия орган на ОП "Транспорт" 2007-2013 г. подписа договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по проект № BG161PO004-2.0.01-0018 за „Подготовка за доизграждане Автомагистрала „Хемус“ на стойност 5,2 млн лв.
Строежът на магистралата от София до морето северно от Стара планина е десетилетен проект.
От страната на София магистралата не е мръднала напред от 1999г.
Тогава бе пусната отсечката, която заобикаля Правец, тунелът Правешки ханове и два виадукта.
Към март 2015 магистралата се състои от 90 км от страната на София и 90 км от страната на Варна.
Междинното трасе е постоянно натоварено, минава през населени места с ограничения на скоростта, създавайки опасност на населението и рискове на пътя.
Долната карта /детайл на картата на НКСИП/ показва в зелено сегашното трасе и алтернативите на АМ Хемус.