Тайни клиенти от НАП установиха 453 нарушения в планинските курорти

Проверени са над 1500 заведения, магазини, хотели

26.03.2025 | 09:39 Редактор:
Неиздаване на касови бележки=
Неиздаване на касови бележки=

Националната агенция за приходите (НАП) проведе зимна контролна кампания в планинските курорти, започнала на 3 януари. Проверени бяха над 1500 заведения, магазини и хотели в Банско, Разлог, Добринище, Баня, Боровец, Смолян и Пампорово.

Разкрити нарушения

Служителите на "Фискален контрол“ установиха множество нарушения, включително:

  • Неиздаване на касови бележки
  • Разминаване между маркираните на фискалното устройство суми и наличностите в касата
  • Документи за продажба, неотговарящи на изискванията
  • Погрешно начисляване на ДДС, което от 1 януари е 20%, а не 9%, както беше през последните години

Санкции и мерки

От проверените търговци, на 453 са издадени актове за установяване на нарушение, 14 предстои да бъдат санкционирани, а 57 обекта подлежат на запечатване. Данъчните инспектори са използвали методи като "явно наблюдение“ и "таен клиент“, за да установят нарушенията.

Правата на клиентите

Потребителите имат право да задържат плащането до получаването на касова бележка, ако не получат такава при покупка. Това е предвидено в Закона за ДДС и цели предотвратяване на укриването на приходи и нелоялната конкуренция.

Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)