Българите масово пазаруват през социалните мрежи, но 75% не биха повторили

Колкото по-скъпа е покупката, толкова повече време отделяме за проучване на търговеца

27.01.2025 | 14:23 Редактор:
Все още рядко се купува техника и електроника онлайн.
Все още рядко се купува техника и електроника онлайн.

Физическите магазини все повече отстъпват пред онлайн пазаруването. Според проучване 47% от покупките се извършват в онлайн платформи наречени Marketplace, 14% от сайтовете на самите брандове, а 9% в социалните мрежи. 

Проучване, направено във водещи западни държави, показва, че 46% от хората правят проучване преди закупуването на даден продукт. Това включва четене на отзиви, сравняване на стоки. По-малка част от потребителите питат близките си хора за съвет, а 7% от тях твърдят, че не правят никакво проучване преди покупка.

"Тези, които правят по-скъпи покупки, отделят малко повече от час и половина, а тези, които ще си купят нещо евтино – по-малко от час. Това е свързано пряко с доверието, което смятам, че се гради във времето и дава отражение върху избора, времето, което потребителят отделя и върху това, че той започва да си дава сметка, че е по-добре да отдели време в подготвителния период, отколкото в последствие да има някакъв проблем", коментира създателят на онлайн платформата "Ние потребителите" Габриела Руменова пред Bloomberg TV Bulgaria.

Социалните мрежи все повече се налагат като опция за потребителите, чрез която може да прави покупки. Около 40% от хората са използвали социалните платформи с тази цел, но само 25% от пробвалите казват, че биха повторили

Българинът търси евтини стоки от трети страни

Все по-често потребителите купуват стоки от сайтове от трети страни, които предлагат много евтини сделки.

Също така изглежда, че се увеличават и импулсивните покупки особено в Marketplace, които насърчават именно това. Все повече хора споделят, че извършават такива покупки, докато около 11% твърдят, че никога не са правили такава.

Въпреки че търговията се измества в онлайн пространството, много хора все още не искат да закупуват техника и електроника от сайтовете и залагат на физическите магазини.

Четете повече по темата в bloombergtv.bg

Снимка: pixabay