Проблемите с градския транспорт в София не стихват. Подготвят се и протести на служителите, работещи в него. Първият е насрочен за 9 септември пред Столичната община. Причината - ниското заплащане.
Иван работи в столичния градски транспорт от 5 години. Избира професията си, защото обича да шофира в градска среда. Важно обаче за него е и с работата си да печели достатъчно.
"Ако излязат някакви непредвидими разходи, става трудно", коментира той.
30-40 часа извънреден труд на месец
Той е един от много шофьори, които очакваха Столичната община да приеме бонус системата. Чрез нея водачите с изминали километри трябва да получават по-голямо възнаграждение.
"Около 30-40 часа извънреден труд даваме на месец и този допълнителен труд се повишава, няма почивки, умората се натрупва и става много трудно", признава Иван.
"Тази бонусна система включва километрично възнаграждение за водачите, имат през този месец н на брой км, получават сума като допълнително възнаграждение и процент от средното възнаграждение отива при всички останали служители в авто и електро транспорта", каза председателят на Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" Иван Кирилов.
Кога ще влезе в сила бонусната система?
Заради това от Конфедерацията на труда "Подкрепа" са готови на протест. И очакват обещанията по споразумението за бонусна система от февруари тази година да влезе в сила.
"От общината искат това нещо да се случи през 2025 година, за да измести бъдещо наше искане за увеличение на основните заплати", допълни Кирилов.
А на заседанието на СОС миналата седмица предложението за бонус системата първоначално бе прието от Комисията по транспорт, но след това не мина в зала. Кметът Терзиев обясни, че системата ще влезе в бюджета след актуализирането му.
Вижте повече в репортажа на Алекс Христов.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев/ Bulgaria ON AIR