Повишаване на доверието на потребителите, намаляване на песимизма им и нагласа за повече покупки през следващите 12 месеца. Това отчете Националната статистика. Потребителите обаче продължават да смятат, че през последната година има увеличение на цените на основните стоки , но с по-слабо темпо.
Доверието на потребителите към българските стоки и услуги е нараснало с 4.8 пункта през януари спрямо равнището от октомври 2014 г. показват данните на НСИ . В градовете скока е 4 пункта, а в селата със 7.3 пункта.
Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията им за следващата една година, са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение.
Националната статистика регистрира и спад на песимизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства. Въпреки слабият ръст на цените на стоките, очакванията на потребителите са инфлацията да е по- умерена в сравнение с последното тримесечие на 2014 година.
По отношение на безработицата очакванията се изместват към запазване или незначително намаление през следващата една година. Данните показват и нагласи сред потребителите за покупка на предмети за дълготрайна употреба. По-силно изразена е нагласата за покупка на нова кола.