Най-младите водачи масово подценяват рисковете от електрическите тротинетки и не успяват да ги карат безопасно. До този извод са стигнали от Българската асоциация за електромобилност.
От там заявяват, че през последните години все повече българи избират тази алтернатива да придвижване. Те са по-екологични, удобни и не на последно място – безопасни, в сравнение с автомобилите и останалите традиционни транспортни средства. Доказателство за последното е видимо и от огромната разлика в броя на катастрофите с тротинетки, спрямо тези с коли или мотори.
Налага се обаче и тенденцията за увеличение на инцидентите с електрически тротинетки и основната причина за това е често безотговорното им използване от най-младите. От асоциацията публикуваха съвети за безопасно управление на електрическите тротинетки.
Сред водещите съвети за лична безопасност е носенето на каска. Препоръчва се повишено внимание при управление на електрическа тротинетка при неравностите на пътя.
Опасности дебнат отвсякъде
"Отвсякъде, където нямаме видимост, може изненадващо да се появи кола, пешеходец, животно или друг обект, а това може да доведе до опасен за живота сблъсък. Ето защо трябва да управляваме превозните средства със съобразена скорост и да внимаваме покрай спрели автомобили, гаражни врати и други обекти, зад които не знаем какво има", препоръчва председателят на Управителния съвет на БАЕМ Владислав Стоицов.
Спазване на пътните знаци, светофарите и правилата за движение по пътищата
От Асоциацията призовават водачите винаги да спират на червен светофар и знак STOP, тъй като съобразяването с Правилника към Закона за движение по пътищата е задължително не само за шофьорите на автомобили, а и за всички участници в движението.
Водачите не бива да карат електрическа тротинетка срещу посоката на движение, дори на шега, а трябва да спазват указаната посока и да се движат само на разрешените за това места - по велосипедната инфраструктура и по пътища с максимално разрешена скорост до 50 км/ч., възможно най-вдясно.
На пешеходните пътеки не трябва да се шофира, а да се преминава по тях като пешеходец. В противен случай има риск някой от пешеходците или самият водач да пострада.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)