От Министерството на образованието и науката обмислят замяна на диктовката на НВО в 4-и клас с текст за редактиране.
След по-малко от две седмици Габриела Златанова ще изпрати дъщерята си във втори клас. Казва, че често правят диктовки вкъщи, за да се упражнява.
"Диктовката учи децата да слушат, да помнят и да пишат. Текстът за редактиране е също много важно, тъй като сами трябва да открият дали думата е написана вярно", сподели тя.
Текст за редакция като допълнителен компонент
Причината МОН да замени диктовката с текст за редактиране е привикването на учениците към справяне с едни и същи задачи.
"Текстът за редактиране е една алтернатива на диктовката. Позволява учениците не просто да възпроизведат текст, който не само ще оцени дали са изучили правописните норми, а ще изисква от тях да мислят, да откриват грешки и да покажат какво са научили", каза Рени Рангелова от Дирекция "Предучилищно и училищно образование" към МОН.
Според началния учител Елена Димитрова е добре да има текст за редакция, който обаче да се включи като допълнителен компонент, но не и да заменя диктовката.
"Когато говорим за диктовка, човек трябва да си представи какво записва и да приложи своите знания по граматика. Когато работим върху текст за редактиране на грешки, тогава упражняваме граматика", подчерта тя.
Вижте повече в репортажа на Антония Яворова.