Гърция през очите на бизнеса (25.01.2015)

Александър Тошков, партньор в УНИК и Аделина Марини, създател и главен редактор на euinside.eu

26.01.2015 | 10:55 Редактор:
Гърция през очите на  бизнеса (25.01.2015)
Гърция през очите на бизнеса (25.01.2015)

 

Според Александър Тошков, партньор в УНИК, гръцкият бизнес е притеснен основно от евентуално излизане от еврозоната. Разликата в Гърция преди изборите, беше че бизнесът в южната ни съседка се съживява, бизнесът от Гърция търси и почва у нас. Според Тошков в Гърция перспектива има най-вече за туризма. Дори и да поевтинеят при евентуална смяна на валутата, туризмът ще стане още по-привлекателен за туристите. България неминуемо печели поне засилен интерес от гръцкия бизнес засега.

Аделина Марини, създател и главен редактор на euinside.eu, коментира че основен ключов въпрос породен от тези избори е доколко страни членки на еврозоната има право да се намесват във вътрешния политически живот на друга страна членка. Визирайки германски и френски политически изявления, тъй като демокрацията е основна добродетел в ЕС, смята Марини.

Другата голяма тема е тази за отписването на дълга на Гърция, която обобщава въпроси за реформата на икономическото управление на ЕС и дали Съюзът може да издържи още една гръцка криза. Както и доколко демокрацията е национален приоритет.

Марини постави въпроса и какво мислят страните, които бяха в позицията на Гърция (Испания, Португалия, Ирландия). Тези страни, коментира тя, направиха изключителни реформи на висока цена и не са съгласни други страни членки да бъдат облагодетелствани така.

 

Цялото интервю в предаването Boom&Bust  с водещи Кузман Илиев и Владимир Сиркаров, може да видите в следващия видео материал: