Все още на места в заведенията по морето няма информация за грамажа на ястието. Трябва да има и информация за алергените, във всяко едно меню да е посочено. Това заяви Габриела Руменова от "Ние, потребителите".
Грамажите винаги трябва да са за единица мярка
"И тук потребителите да обръщат внимание, особено тези, които така или иначе имат специфични потребности, когато се хранят. И също ресторантьорите да осигуряват тази информация. Извън класическите ресторанти, има много павилиони, които са отворени за покупка на приготвена храна, когато човек се прибира от плажа, по алеята. Това, което ми прави впечатление, е, че невинаги цените се обявяват коректно, тъй като някъде цената е за 100 грама, но в закона се казва, че когато е в насипно състояние дадена стока, трябва да е обявена и за единица мярка. Ако са 100 грама, човек по-лесно може да пресметне. Но има случаи, в които цената е примерно за 300 грама. И тогава става много по-трудно преизчисляването и сравняването с други гозби, които бихме си взели. Между другото, така се случва и със сергиите за плодовете например при малини и къпини. Те също са за 500 грама, за 300 грама, за 150 грама. Това отново е нарушение", каза още Руменова.
Проблемът с царевиците и гевреците по морето
Експертът, подчерта необходимостта от това да бъдем внимателни и акцентира на разносната търговия по плажовете. Тя отбеляза, че на плажовете се предлагат гевреци и царевици, които се продават на високи цени, въпреки че се купуват много. Според нея контролът в тези условия е много труден. Миналата година тя е подала няколко сигнала до Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ), която изпратила екипи, но не успяла да установи търговците. В същото време, нарушението продължава, тъй като контролът е изключително труден.
Никога не трябва да ни сервират отворена напитка
"Всяко едно заведение е длъжно да осигури минималните и задължителни изисквания, хигиенни, за да може да се предотврати разнасянето на зарази и да се защитят клиентите, да се гарантира тяхното здраве", категорична бе Габриела Руменова пред "Фокус".
"Какво интересно стана тази година – получихме един сигнал на клиент на заведение, който казва: "Отварям менюто и виждам една реклама на безалкохолна напитка и послание, че мога да спечеля, ако има определен символ под капачката. Поръчвам си тази напитка, обаче те ми я носят отворена". И той казва "Сега аз как да видя дали печели, или не?“. И от там вече на мен ми хрумна, че може би трябва да предупредим хората, че без значение какви са звездите на заведението и каква е категорията му, задължително газираните напитки, бирата, виното трябва да се поднасят запечатани и да се разтварят пред клиента. Това е по много съображения - безопасност, хигиена. Също така, когато пък говорим за алкохол, бандерола да го видим, да сме сигурни, че не е разреден", каза още тя.
Снимка: Freepik