Продължава хаосът с годишните технически прегледи (ГТП). За това сигнализират зрители на Bulgaria ON AIR. Стигна се до парадокса по-нови бензинови коли да не могат да се сдобият с еко стикер, а за дизеловите – да няма проблем.
Последва оставка, а шофьори дори споделиха, че са готови да платят, за да преминат прегледа по втория начин.
Цветан притежава 21-годишен автомобил. Бензинов е и с нов катализатор. На 1 август отива в Елин Пелин на годишен технически преглед, но се оказва, че автомобилът му не може да мине.
Стикер по втория начин и призиви за компромиси
Цветан прави втори опит в София – отново неуспешен. Но по втория начин, срещу сумата от 230 лв., или два пъти повече от стойността на прегледа, той се сдобива със стикер. И макар експерти да казват, че основният проблем при преминавате на ГТП е липсата на катализатор, такъв какъвто Цветан има, оказва се, че проблемът може да се крие и в качеството на горивата.
"Трябва да се помисли за това, че в България паркът ни е стар, съответно това предвещава проблем при тези затегнати мерки. Държавата трябва да помисли за компромисен вариант - коли, които не са в нормите, но минават малък пробег и не са толкова опасни, трябва да има някакъв толеранс. Вдигане на данъци, например, но да карат хората", каза собственикът на пункт за ГТП Георги Караджов.
Новите коли не би следвало да имат проблеми
Кирил Ризов кара такси, което е на бензин и пропан-бутан. Миналата седмица той се явява на ГТП и безпроблемно получава стикер. А заради хаоса с ГТП с поста си се раздели шефът на агенция "Автомобилна администрация" Борислав Муеров.
Вижте повече в репортажа на Теодора Георгиева.
Снимка: БГНЕС
преди 4 месеца
преди 4 месеца