Кошмарно и безкрайно пътуване с влак до морето. Повече от 11 часа влакът по направлението София-Бургас не може да стигне до крайната точка, заради вероятна грешка. Причината за объркването е инцидентът от вчера с дерайлирали товарни вагони, след които последваха оставки.
В 06:15 ч. тази сутрин пътникът Добромир Кръстев се качва на влак номер 3683 София-Бургас от Централната гара в София.
"Трябваше да минем по Подбалканския път, обаче не се получиха нещата по този начин. Три пъти сменяха локомотива. Всичко стана сутринта около 8 ч. след Гара Долно Камарци", сподели той.
Въпреки вчерашния инцидент, влакът минава през същия маршрут
Вчера имаше инцидент с товарен влак между Мирково и Долно Камарци. Пет от празните вагони излязоха от релсите и това доведе до отклоняване на маршрута за морето през Пловдив. Въпреки това, влакът днес се насочва към забранения участък.
"Нашият влак стигна явно първи до мястото на инцидента и за първи път виждам влак да кара наобратно. Локомотивът буташе отпред назад вагоните до Долно Камарци и там имаше следващ пътнически влак до Карлово, който е зад нас. Върнахме се до Камарци, нашият локомотив мина отпред, сменихме посоката, на Казичене за втори път смениха локомотив. От Казичене до Пловдив, на Пловдив пак сменихме на локомотива посоката и ни върнаха обратно на Подбалканския път на Карлово", разказа той.
Човек с проблеми със сърцето също е пътник във влака
Информацията на сайта на БДЖ показва, че влакът трябва да стигне в Бургас в 19:45 часа.
"Питаме кога ще стигнем в Бургас, не ни казват нищо конкретно, и те не знаят. Най-странното е че хора от Казанлък, които са ги качили на нашия влак, не са ги предупредили че е такъв проблемен. Един човек с проблеми със сърцето", добави Кръстев.
След инцидента последва и молба за оставки
Движението по линията София-Бургас беше възстановено малко след 13:00 часа днес, но пътниците от влака, в който е Добромир, са в заварено положение. След вчерашния инцидент министърът на транспорта Георги Гвоздейков поиска оставките на генералния директор и председателя на Управителния Съвет на Национална компания "Железопътна инфраструктура".
Министърът настоява, освен ръководството, отговорност да поемат и служителите на железниците, които са ангажирани с експлоатацията на железния път и неговото състояние.
Вижте повече в репортажа на Анелия Джамбазка.
Снимка: НКЖИ
преди 4 месеца