От 24 юни се ограничава движението на всички видове моторни превозни средства по отсечката Мездра - Лютидол - п. в. "Новачене" на път I-1. Промяната в организацията на движение е необходимо за доизграждането на пътните възли на две нива - "Мездра", "Дърманци" и "Ребърково" и модернизацията на пътя Мездра - Ботевград в участъка от 161-ви до 194-ти км.
Агенция "Пътна инфраструктура" се извинява на шофьорите и на гражданите, през чиито населени места ще преминава транзитният трафик, за причиненото неудобство. Пренасочването на движението по обходни маршрути създава неудобства както на гражданите, така и на шофьорите, но спирането му е необходимо, за да се осигури както безопасност при пътуването, така и строителна площадка за модернизацията на трасето на път I-1, което ще е двойно по-широко от настоящото. За повишаване безопасността на пътуващите и на жителите на населените места, през които ще преминава трафикът, АПИ работи в постоянна координация и тясно сътрудничество с Главна дирекция "Национална полиция". Апелът към шофьорите и жителите на населените места в региона е да проявят разбиране и търпение, да карат внимателно, със съобразена скорост, да спазват стриктно пътната сигнализация и да не предприемат рискови изпреварвания, с които да застрашат безопасността и живота на всички пътуващи.
При изпълнението на строителните дейности ще може се използват следните обходни маршрути:
За превозните средства до 3,5 т обходното трасе е:
По път III-1004 Паволче - Челопек - път III-1602 Челопек - с. Лютиброд - път II-16 Лютиброд - Елисейна - Своге - околовръстен път на София и обратно.
За превозните средства над 3,5 т обходните маршрути са:
път II-13 Крапчене - Криводол - Борован - Бяла Слатина - Кнежа - Долни Дъбник - път I-3 Долни Дъбник - Червен бряг - Луковит - Златна Панега - АМ "Хемус" и обратно;
път II-15 Враца - Борован - път II-13 Борован - Бяла Слатина - Кнежа - Долни Дъбник - път I-3 Долни Дъбник - Червен бряг - Луковит - Златна Панега - АМ "Хемус" и обратно.
Възможни обходни маршрути за МПС над 3,5 т са и следните трасета:
Само в посока Монтана - по АМ "Хемус" – път I-3 Ябланица – Златна Панега - път III-3082 Златна Панега - Роман – път III-103 Роман - Мездра - п. в. "Моравица" - път I-1 п. в. Моравица – Враца - Монтана.
Само в посока София по второкласния път II-81 през прохода "Петрохан" - до 15 октомври 2024 г. При започване на строителните работи в понеделник - 24 юни, тежкотоварните превозни средства няма да могат да преминават през "Петрохан" в часовете с пиково натоварване и в уикендите. Проходът ще е забранен за тежкотоварни камиони от понеделник до петък от 6.00 ч. до 9.00 ч. и от 16.00 ч. до 19.00 ч., както и в събота и неделя. Това означава, че тежкотоварните камиони ще могат да преминават през "Петрохан" само в работните дни от 9.00 ч. до 16.00 ч и през нощта. Обходът през "Петрохан" ще бъде въведен за срок от 30 дни, като през това време ще се направи анализ на трафика, за да се прецени дали е необходима промяна. За да се гарантира спазването на организацията на движение през прохода "Петрохан", се предвижда да има пропускателен пункт с патрул.
При изпълнението на строителните работи в участъка Лютидол - п. в. "Новачене" движението ще може да се осъществява по път III-161 Ребърково - Лютидол -- Ботевград или по общинския път Типченица - Липница - Новачене. От пътен възел "Новачене" до етапната връзка при км 192+140 движението ще е по новоизградения четирилентов път I-1.
Като обходни маршрути шофьорите ще могат да използват и други републикански пътища, като спазват действащата за тях постоянна организация на движение.
Предвижда се заповедите за временна организация за безопасност на движение в участъка от 161-ви до 194-ти км на път I-1 да бъде през декември 2024 г.
Спирането на движението в участъка Лютидол - п. в. "Новачене" /от км 172+640 до км 185+600/ е свързано с изграждането на пътен възел "Лютидол", корекция на Мала река с изместване на речното корито и преминаване отляво на пътя в дясно, в частично покрит участък под насип. Общата дължина на речната корекция е близо 2 км по протежение на пътя. Необходимо е да се изградят множество съоръжения – надлез, две армостени с обща дължина от 260 м, стоманобетонова подпорна стена - 86 м, частично укрепителна пилотна стена - 140 м, дълбок изкоп - близо 40 м. Ще се направи и стоманобетонова подпорна стена с дължина 256 м и пресичания на стар и нов път и др.
Снимка: БГНЕС / Архив