Едно от решенията на проблема с дефицита на кадри е тясното сътрудничество между бизнеса и учебните заведения.
"Едно сътрудничество трябва да бъде с голям ангажимент и от двете страни, дългосрочно. Фокусът да не е само върху университетите, а да навлизаме и в средното образование. Колкото по-рано започнем да комуникираме с едно дете на тема пари, толкова по-образован народ ще имаме и това ще рефлектира върху бизнеса", коментира Йорданка Костова - директор "Управление на таланти и работодателски бранд" в Пощенска банка в специалния мултиплатформен проект на Bulgaria ON AIR "Бъдещето: Образование 2024".
По думите ѝ в днешната динамична среда, колкото повече се обръщаме към децата и получаваме обратна връзка кое за тях е важно да разберат, толкова по-добре.
"За нас стажантските програми са мисия - гъвкав ход и персонализация, работим с индивидуални планове за развитие на всеки стажант. Целта ни е още от средното образование да подхванем децата и да им дадем практически опит, всеки работи с индивидуален ментор, чрез кариерно ориентиране надграждаме обучителния план" обясни Костова в ефира на Bulgaria ON AIR.
Практиката е децата да бъдат включвани реални казуси. Чрез изкуствен интелект се помага на децата да разберат своите силни страни.
"Може да няма нито ден професионален опит, но чрез инструмента, разказвайки различни истории, му помагаме да извлече своите силни страни и компетенции. Привличане на кадри на база умения - това са световните тенденции", допълни експертът.
За последните 3 г. се е работило с над 200 стажанта. Висок е процентът на стажантите, които остават на работни позиции след стажа си или такива, които се връщат в университетите на следващата година се явяват с конкретно искане за конкретна работна позиция.
"Това е работеща програма, чрез която запълваме тази дупка, която все повече работодатели срещат на пазара на труда", каза още Йорданка Костова.
Гледайте целия разговор във видеото.
преди 5 месеца