fallback

Сериозен ръст на рекламния пазар, водещи са телевизията и киното

Пазарът в България се е увеличил със 7,5%

20.05.2024 | 12:50 Автор: Беатрис Младжова

През 2023 г. инвестициите за реклама у нас стигат стойност от 612,1 млн. лв., показват данните на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Така българският рекламен пазар бележи ръст от 7,5% за миналата година. Този темп на нарастване е по-бърз от средния за света, уточняват от асоциацията.

Данните представят оценка на нетните инвестиции в основните медийни канали и не включват инвестициите в създаването и производството на рекламни формати.

Нетните инвестиции в телевизионна реклама през миналата година се оценяват на 323,5 млн. лв., с което телевизията е водеща медия с дял от 52,9% и 6% ръст спрямо предходната година. Дигиталните медии са втори по значимост на привлечените инвестиции с дял от 34,2% и 209,5 млн. лв. нетен обем. При тях ръстът е 12%.

Киното бележи най-силен ръст – 25%, макар и до само 1 млн. лв. нетни инвестиции.

Четете повече в investor.bg.

Снимка: Pexels

fallback
Още от България
fallback