През 2023 г. инвестициите за реклама у нас стигат стойност от 612,1 млн. лв., показват данните на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Така българският рекламен пазар бележи ръст от 7,5% за миналата година. Този темп на нарастване е по-бърз от средния за света, уточняват от асоциацията.
Данните представят оценка на нетните инвестиции в основните медийни канали и не включват инвестициите в създаването и производството на рекламни формати.
Нетните инвестиции в телевизионна реклама през миналата година се оценяват на 323,5 млн. лв., с което телевизията е водеща медия с дял от 52,9% и 6% ръст спрямо предходната година. Дигиталните медии са втори по значимост на привлечените инвестиции с дял от 34,2% и 209,5 млн. лв. нетен обем. При тях ръстът е 12%.
Киното бележи най-силен ръст – 25%, макар и до само 1 млн. лв. нетни инвестиции.
Четете повече в investor.bg.
Снимка: Pexels