И двамата водачи, участвали в катастрофата с кола на НСО край варненския квартал Аксаково са с предишни нарушения на пътя. Това показва проверка на МВР. 4 нарушения на скоростта с 10-20 км/ч е имал в миналото си водачът на автомобила на НСО. А на мястото на тежкия инцидент има и камера за скорост.
Репортерът на Новините ON AIR, заедно с пътния експерт Ивайло Желязков от Варна, се качи в кола, за да изминат пътя, по който са се движили и автомобила на НСО и цивилния.
"Тук виждаме ограничението от 60 км/ч, всеки знак важи до следващия знак. Ограниченията важат и за НСО, не е кортеж, един от нас е", коментира Желязков.
Два дни след катастрофата започна почистване на храстите край пътя.
"Прикрива се нещо. Ударно се чисти", убеден е пътният експерт.
Един от работниците сподели, че им е наредено днес да чистят храстите.
Метри преди катастрофата ограничението от 60 км/ч е отменено със знак.
"Следва край на ограничението 60 и сега Google карти показват че е 90 км/ч", демонстрира Желязков.
Според нега, ако автомобилът на НСО се е движил с 90 км/ч е нямало да се стигне до жертви на пътя.
"С много повече се е движил, според мен с около 140 км в час", убеден е експертът.
Стигаме и знака "Стоп", там откъдето е излизал цивилният автомобил, за да направи ляв завой.
"Видимостта след знак "Стоп" трябва да е минимум 250 метра, а тук е едва 50, има храсти, табели, не се вижда", анализира ситуацията Ивайло Желязков.
За ограничена видимост казват и шофьорите.
"Дърветата трябва да се махнат, тази гора, табелата пречи, нищо не се вижда като завиваш наляво. Излизаш, ако кара бързо, горе има има ограничение не спазват карат със 100. Чистят, ама след дъжд качулка, като се убият хората тогава", коментира шофьор.
Оказва се и стоп линията почти е изтрита.
А сред отломките от катастрофата близки и приятели поставят цветя в памет на загиналия водач на цивилния автомобил.
Вижте повече в репортажа на Теодора Георгиева.
преди 5 месеца
преди 5 месеца