Нарушенията от страна на търговците към клиентите по време на коледните празници са по-скоро несъществени, показват резултатите от поверките на Комисията за защита на потребителите от последните седмици. Вече обаче се проучват сигнали, свързани с дефектни дрехи, козметика и стоки или с проблеми по време на екскурзия.
Всяка Коледа основните сигнали към Комисията за защита на потребителите са свързани с нарушения на търговци в заведения и ресторанти - за липси на менюта, както и за необявени цени и грамажи на предлаганите храни и напитки. Тази Коледа хитът в много ресторанти е допълнителна празнична такса сервиз, която ви се сервира чак накрая, заедно със сметката.
Трябва да знаете, че всичко това са нарушения и при наличието на такива – може да сигнализирате до Комисията денонощно. Втората група сигнали са свързани със закупени дрехи или козметика, които се оказват менте и понякога водят дори до обриви и здравословни проблеми.
Важно е да знаем, че при наличието на подобен проблем - хората трябва да действат последователно. Първо да сигнализират о Комисията за защита на потребителите, след това да се обърнат към съответната регионална здравна инспекция, а за финал могат да заведат частно дело срещу производителите.
Освен сигнали, свързани с козметика и дрехи - менте, между 23 и 26 декември 2014 г. дежурните оператори на Комисията за защита на потребителите са записали и няколко оплаквания, свързани с нарушения в хижи и хотели. Те са свързани предимно с лошо отношение от страна на персонала или със скрити и необявени цени на някои от предлаганите в празничните пакети услуги.
До 4-ти януари 2015 г. дежурни екипи на контролния орган ще извършват засилени проверки в търговки и туристически обекти в населените места, където се очаква появата на големи групи туристи. Това са предимно зимните ни ски-курортите, както и спа селищата.
Вижте още в репортажа на Борислав Петров: