Отпускат 1,5 млрд. лв. за дофинансиране на Министерството на енергетиката

Имаме натрупани задължения от страна на "Топлофикация София" към сектора за газови доставки, съобщи министър Радев

27.03.2024 | 14:43 Редактор:

Имахме в рамките на МС дискусии и утвърждаване на два важни акта. Единият е постановление на МС, което решава проблеми с промени в бюджета на Министерството на енергетиката за 2024 г. и вторият акт е решение на МС, което конкретизира мерки за уреждане на взаимоотношения в сектор "Енергетика". По отношение на постановлението - предлагат се одобряване на промени в бюджета на Министерството на енергетиката с дофинансиране 1,58 млрд. лева. Това заяви енергийният министър в оставка Румен Радев.

Целта на тези средства е придобиване на вземанията на "Българския енергиен холдинг", на "Булгаргаз" и на "Топлофикация София". За целта трябва да се получи положително решение за режимите на държавна помощ от страна на ЕК, добави той.

"Това постановление решава следния казус. Имаме в огромен размер натрупани задължения от страна на "Топлофикация София" към енергийния сектор за газови доставки. В годините натрупваните задължения бяха и прехвърляни от страна на "Булгаргаз" към БЕХ. Това доведе до задълженията към БЕХ. Останалата част се натрупваше като салда към "Булгаргаз" и към 31 декември сумата наближаваше 800 млн. лева. Връщаме ликвидност в сектора с това постановление. По отношение на РМС-то коментираме разпределението на сумите, влезли в сектора, така че да решим оперативните въпроси", още коментира Радев.

"По отношение на Фонда за сигурност ние и към момента имаме над 430 млн. лева налични, за да можем да реализираме задачите си по изпълнение на подкрепата си за битовия потребител от 1 юли 2024 г. Това използване на средства през целево събиране на вноски има своето продължение и не е компрометирано", подчерта министърът на енергетиката. 

Знаете ли какво ще се промени, след като следващата седмица влезе в сила въздушен и морски Шенген?

Нищо няма да се промени.
52%
Ще можем да пътуваме по въздух и море по-лесно.
29%
При сухопътен Шенген очаквам по-големи облекчения при транспорта и пътуванията.
19%
Общо 1074 гласа

Снимка: БГНЕС