Колите ще се чупят по-малко, а пешеходците?: Правят "легналите полицаи" по-ниски

Височината на изкуствените неравности при ограничение 20 км може да бъде до 12 см

10.03.2024 | 13:15 Редактор:

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -:-
 
1x

Изкуствените неравности, които намаляват скоростта на движение на автомобилите - така наречените "легнали полицаи" вече ще бъдат три пъти по-ниски. Това гласи нова наредба, публикувана за обществено обсъждане. Според новите изисквания височината на легналите полицаи ще може да бъде между 8 и 12 см.

Николай Кинов е на 20 години и работи в автоцентър. Шофьор е от две години и управлява спортен автомобил. Категоричен е, че по-ниски "легнали полицаи" ще доведат до много по-малко щети по окачването на колите.

"Със сигурност ще е по-добре за такива автомобили, като моя. При автомобилите, които са с големи джанти, със спортно окачване и тези, които са по-ниски, трябва да се внимава повече, по-бавно да се минава, защото могат да се повредят джанти, окачване. Трябва да се минава по-бавно и да внимаваме", обясни Николай Кинов.

"Не трябва да се минава с голяма скорост, трябва да се минава нормално, с ограничение на скоростта в градски условия. Когато "легналият полицай" е една идея по-нисък, на всички коли ще има по-малко проблеми и по-малко разходи, няма да има криви джанти и спукани гуми", убеден е шофьорът Силван Иванов.

Новата наредба гласи, че височината на изкуствените неравности при ограничение 20 км може да бъде до 12 см. При ограничение между 30 и 50 км височината на легналите полицаи може да бъде 8-10 см.

"Доста по-добре ще е така, защото колите няма да се чупят толкова много. Те пак ще си намалят скоростта, нищо че е по-малка височината. Пак ще си намалят хората, просто трябва да са сигнализирани, иначе идеята е доста добра", коментира автоинструкторът Красимир Йорданов.

Автомобилни експерти предлагат изкуствените неравности освен по-ниски, да бъдат и по-добре обозначени.

"Стават инциденти, защото много хора карат рутинно и не са сигнализирани легналите полицаи. Трябва да са сигнализирани и да има знак, който да оказва на какво разстояние да ги очакваме. Някой път обаче минава много време докато сложат тези знаци и панически шофьорите като се шашнат и скочат на спирачките и другият зад тях скача върху тях", даде пример Йорданов.

Според досегашната наредба максималната височина на легналите полицаи можеше да е 30 см. Ако бъдат приети новите изисквания, височината на изкуствените неравности ще бъде три пъти по-ниска от сегашната. Както и до сега "легнали полицаи" няма да могат да се изграждат или монтират на велоалеи, или по републиканските пътища извън населените места.

Вижте повече в репортажа.

Снимка: БГНЕС


1
0 rate up comment rate down comment 0
К.Николов
преди 9 месеца
Странно истерично заглавие ... Определено статията е писана от жена :) ... А мога ли да попитам; - Как, извън територията на БГ, без нито една такава изкуствена преграда се кара нормално !? ... Например - за какво са ни тея супер-мупер скъпи камери по кръстовища и улици - само, за да ги ползва ФБР ли ...!? Сигнализирай за неуместен коментар