Без конкретен резултат завърши заседанието на Комисията за защита на потребителите, свързано с поредното повишаване на цените на мобилните услуги. Срещу клаузата за индексация, заложена в договорите ни, се противопоставиха и политици, и националният омбудсман, а от асоциация "Активни потребители" дори определиха клиентите на телекомите като "крепостници".
Това е третия път за последните три години, в който Татяна Василева получава SMS от мобилния ѝ оператор, че ще повиши цената на услугата, която ползва.
"Там са 10 листа общи условия и човек трябва да чете с лупа и адвокат какво пише. По тази причина те правят каквото си искат", коментира засегнатият потребител.
А за да спрат да правят "каквото си искат", трябва да се намерят отговорните институции. Проблемът идва от клаузата за индексация на цените, заложена във всички договори, на всички телекоми. Тя, оказва се, е напълно законна. Друг е въпросът доколко е морално оправдана.
Мобилните оператори имат право да индексират цените на услугите си спрямо инфлацията, според решение на съда в Люксембург. Клаузите в договорите обаче трябва да отговарят на няколко условия.
В крайна сметка, след близо два часа обсъждания, до конкретно решение не се стигна, а само до поредно отлагане. Комисията за защита на потребителите тепърва ще разгледа всички аргументи и чак тогава ще оповести може ли и как да спре перманентното повишаване в таксите на мобилните оператори.
Вижте повече в репортажа на Йоана Георгиева.