Собствениците на малки транспортни фирми протестират в няколко точки на страната с искане за пълен одит на ТОЛ системата. Те недоволстват срещу повишаването на таксите и лошата пътна инфраструктура. Настояват за връщане на режима за украинските камиони и създаване на мини Шенген между България, Румъния и Гърция.
Край Добрич се събраха представители на националното сдружение "Аз имам камион" от Североизточна България. През целия ден са организирани протестни шествия до граничните пунктове "Кардам" и "Дуранкулак".
"Имаме още искания, като правила за лоялна конкуренция в транспортния бранш, пътната инфраструктура, която не отговаря по никакъв начин на никакви европейски изисквания", обясни членът на УС на НС "Аз имам камион" и превозвач Милен Баев.
"От 1 март 2020 г. досега са събрани над 1,5 млрд. лева - искаме да знаем къде са тези пари", настоя представителят на транспортна фирма от Русе Елка Недкова.
Протестиращите недоволстват и срещу размера на комисиона за фирмите посредници.
"7% комисиона за посредниците - твърде много ми се струва. Единствената държава с посредници в ТОЛ системата е Унгария с 1,8%", напомни още Елка.
В България от началото на годината 46 фирми са преустановили дейност. Задръстванията по граничните пунктове пък водят до престой по денонощие и повече.
"Това висене по опашките намали оборота на фирмите с над 50%. За да си изпълним навреме поръчките, се принудихме да си направим жените тираджии", коментира Милен.
Протестните шествия ще продължат и утре.
Вижте повече в репортажа.
Притеснявате ли се от грипната епидемия и взимате ли мерки срещу заразяване?
Снимка: Димитър Кьосемарлиев/ Bulgaria ON AIR